Bilder fra pinterest

Nå har jeg akkurat bestilt flybiletter og hotell til noen dager i Barcelona i juni. Jeg reiser sammen med Sarah og dette er blirt faktisk det 7. året på rad vi reiser på sommertur sammen. Det skal bli så gøy! Jeg har aldri vært der før og ser veldig frem til å utforske en ny by. Dette virker som en spennende by og håper vi får sett mye av den på fire dager. Jeg har sett litt på hva som er fint å gjøre der og å gå opp til tibidabo, leie sykler og sykkle rundt og the sagrada familia er det jeg har fått med meg så langt er verdt å gjøre. Tar gjerne imot tips om byen om du har vært der :-)

Roma er helt fantastisk! Vi fløy direkte fra Santorini til Roma og flyturen gikk veldig greit og vi kom oss fort inn til Roma. Den første dagen dro vi til Villa Borghese museum som tydeligvis inneholder verdens største private samling av bilder og kunst. Her var vi en times tid før vi gikk mot Trevi fontenen, som desverre er under konstruksjon. Vi fant en restaurant like i nærheten og satt oss ned for å spise pizza.

Pizzaen var selvfølgelig utrolig god! Etter middagen vandret vi bare litt i gatene, orienterte oss litt før vi dro tilbake til hostellet. I går dro vi til Vatican staten og i dag står Colloseumet for tur :)

Santorini er en helt fantastisk øy. Vi tok båten fra Athen tidlig og turen over tok 7 timer. Det finnes raskere båter, men de var også dyrere og vi fant ut at det gikk helt fint å bruke 7 timer på båten til over halv pris. Vi sov for det meste på båten og fikk så vidt se noen andre øyer på turen. På bryggen tok vi en taxi til stedet vi bor på og det var utrolig bratt oppover. Store busser møtte på hverandre og da var jeg ekstra glad for at jeg satt i en liten bil og ikke en stor buss. Vi bor på et veldig fint hostell en kort gåtur fra Fira, som ligger litt sør på øya. Første dagen tok vi turen opp til Oia for å spise middag og se på solnedgangen, som skal være en av de fineste solnedgangen i verden... Etter at solen hadde gått ned ble det helt kaos da mange skulle ta bussen sørover på øya. Dagene her på Santorini har for det meste gått til soling og bading på stranden. Jeg har også prøvd å kjøre en ATV, noe som var utrolig gøy og bilder fra det kommer senere :)

Siste dag i Athen tok vi en dagstur til Cape Sounion som ligger to timer unna Athen. Cape Sounion er et tempel som ble byggd for Poseidon, som er havets Gud, og ble bygget for at de som reiste mot Athen skulle være trygge. Det var en liten landsby nedenfor tempelet og turen er vel verdt de fire timene i buss. Etter å ha gått en liten tur rundt i omrdået og sett på tempelet satt vi oss ned på en restaurant og spiste lunsj. Etter at vi kom tilbake til Athen gikk vi å fikk shoppet litt. Det ble blandt annet en liten tur innom Sephora hvor vi hadde det skikkelig gøy med å prøve hår. Haha, fant ut at pannelugg er noe jeg overhodet ikke kler, men det var fortsatt gøy å prøve.

Det ble en litt spontan dagstur til Agina siste dagen i Athen. Vi måtte ned til brygga for å hente båtbillettene våre til Santorini og spurte om de hadde noen billetter igjen til en øy ikke så langt unna Athen. De hadde en båt som skulle dra om 15 minutter til Agina så etter å ha betalt løp vi til båten og var på vei til en øy vi ikke viste noen ting om, annet enn at de hadde strender. Da vi kom oss til øya dro vi for å spise lunch på en restaurant som lå rett ved havet. Utrolig flott. Det var en strand like ved bryggen, men den så ikke så veldig fin ut så vi fant ut at vi like godt kunne dra til en annen en. Etter å ha sett på et kart fant vi ut at det lå en annen strand ikke så langt unna, trodde vi. VI bestemte oss for å starte å gå, det kunne jo ikke være sååå lant.... Men vi unervurderte lengden, etter å ha gått i 30 minutter i 35 grader var vi både slitne og trøtte og vi så ingen strand. Vi fant en benk i skyggen og satt oss ned der og bestemte oss får å gå rundt neste hjørnet for å se om stranden lå der. Det gjorde den selvfølgelig ikke og vi måtte faktisk bare snu å gå tilbake. Vi prøvde å få en taxi, men ingen stoppet før vi var nesten tilbake til der vi startet. Da ble det taxi til stranden som var mye lengre unna enn det vi trodde og der ble det mye sol og bading før vi tok fergen tilbake til Athen på kvelden.

Lenge leve spontane turer!

- solnedgang fra bryggen -

Hei, disse dagene i Athen har gått så utrolig fort, hvor har tiden blitt av? Men jeg har fått oppleve så utrolig mye nytt, sett nye steder og spist flere greske salater. Vi var å så Acropolis for noen dager siden og det var utrolig flott. Du ser Acropolis fra hele byen og selv om mye er restorert og mange av de originale statuene står på museumet var det utrolig spesielt å dra opp å se på noe som har eksistert i flere tusen år. Vi dro senere på museumet hvor jeg fikk vite litt mer av historien bak Acropolis, men også Athen. I dag har vi vært på en øy litt utenfor Athen, solt oss litt og gått en laang tur :-)

Heisann! Endelig har ferien min startet og jeg er i Hellas. Jeg hadde booket et fly med avgang 6:30, og dermed ble jeg sittende på Gardemoen fra klokken 11 kvelden før. Denne gangen gikk det veldig greit. Det hender jeg blir litt irritert på meg selv når jeg må stå opp veldig tidlig, eller ikke for sovet, på grunn av en tidlig flyavgang. Men denne gangen gikk det så utrolig greit :-) Det var også flere stykker som satt der og jeg så på film hele tiden.

Mitt flyet landet noen timer tidligere enn Sarah så vi hadde bestemt oss for å møte på hostellet. Å ta metroen inn til Athen var veldig greit, men jeg klarte å gå av på et stopp for tidlig, så det ble en 25 minutters gåtur fra metro stasjonen til hostellet i 30 grader.

Det var så koselig å møte sarah igjen. Vi så det Roman Agora, gikk igjennom den historiske bydelen, syngtama square, hadrins library, spiste greek salat og hadde en kjempe fin første dag på tur.

I går gikk turen til Acropolis og et stort museum og idag skal vi til Cape Sounion :-)

Nå er jeg tilbake etter en kjempe fin tur med Mamma. Vi besøkte fire land, Finland, Estland, Latvia og Lithauen på 7 dager. Det ble en hektisk uke, men vi syns vi fikk passe med tid i hver by og vi har fått sett mye. Turen startet i Helsinki, hvor vi blandt annet tok turen til Esplanadi Park, Uspenskin Katedral og Senate Square (bilde over). Helsinki er ikke en veldig stor by og vi syns vi fikk gjort masse på en dag. Dagen etter gikk turen til Tallinn og vi tok båten over med Linda Line. Turen over tar bare 1 1/2 time.

Utsikt utover Helsinki fra båten til Tallinn.

Vi kom til Tallinn på ettermiddagen og etter at vi hadde lagt fra oss sekken på hotellet gikk vi litt rundt i gamlebyen. Gamlebyen i Tallinn er ikke veldig stor, men har flere kirker, suvenir butikker, restauranter og hoteller. Vi hadde valgt ut noen kirker og steder vi ville besøke og på dagen vandret vi rundt i gamlebyen. Som sagt var den ikke stor og på en dag klarer man fint å få en god oversikt over gamlebyen i Tallinn.

Jeg hadde lest på forhånd om en kjempe god sjokolade cafe så denne måtte selvfølgelig prøves og vi syns begge det var utrolig godt. De hadde mye å velge i, både kaker, sjokolade, kaffe og te så her må man innom når man er i Tallinn. Stedet het "Chocolatier cafe".

Fra Tallinn gikk turen videre til Riga med buss. VI dro med et bussselskap som heter LuxExpress og var veldig fornøyde. Her var det tv-skjermer, god plass til beina og gratis kaffe og te. Turen tok fire timer, men det gikk veldig fort. Siden jeg har vært i Riga to ganger før hadde vi bare en natt i denne byen, men det var egentlig helt greit. Vi gikk litt rundt i gamlebyen og handlet litt før vi dro til Vilnius dagen etterpå.

Vilnius ble både Mamma og jeg enig om at var den byen vi likte best. Her var gamlebyen blandet med nyere byggninger, det var mer å finne på og besøke og byen var generell billigere. Vi fikk også tid til å dra på spa her noe som var veldig bra og det ble både massage og pedicure. Vi tok også turen opp til Gediminas towers hvor vi fikk en kjempe fin utsikt over byen. For å komme deg opp dit tar du noe som ligner på en mini fløyen. Veldig gøy.

Jeg har hatt det kjempe fint på tur og har funnet ut hvor utrolig praktisk det er å reise med sekk når man skal besøke mange andre steder. Nå må jeg kanskje invistere i en god sekk før neste tur i august.. Jeg hadde også lånt en selfie-stang av David og den ble mye brukt. Utrolig gøy og jeg så flere som hadde det på tur så da var det ikke så pinlig å ta den opp :)

God morgen! Nå sitter jeg på bussen fra Tallinn til Riga - hurra for gratis wifi. I går hadde jeg en veldig fin dag i Tallinn. Vi gikk rundt i gamlebyen, så på rådhusplassen, katedraler og selvfølgelig noen små butikker som lå langs gatene. På formiddagen dro vi innom en fantastisk liten kafe som jeg hadde lest om tidligere. Den ligger bortgjemt i en liten sidegate men med fantastisk kaffe og sjokolade. Jeg har tatt mange bilder, men de er tatt med kameraet, men jeg gleder meg til å vise de når jeg kommer hjem.

Heisann! Etter noen få dager i Helsinki gikk turen videre til Estland, nærmere bestemt Tallinn idag. Vi tok båten over og det gikk veldig fint. På vei til hotellet var jeg igjen utrolig fornøyd med at jeg har sekk og ikke koffert. Hotellet vårt ligger et stykke inn i gamlebyen og i alle gatene er det brostein. Veldig glad for ar jeg fikk låne Isak sin sekk, istedenfor å bære min store lilla koffert rundt i byen.

I kveld har vi gått litt rundt i gamlebyen, men jeg gleder meg til å utforske mer imorgen.

God morgen! I går var det avreise og Mamma og jeg satt oss på flyet til Helsinki. Etter en kort flytur kom vi oss fram og for første gang i mitt liv reiser jeg med sekk istedenfor koffert. Siden vi skal besøke så mange plasser fant vi ut at det var lettere enn å dra en koffert etter oss. Idag er det mye som står på planen, blandt annet Temppeliaukio church, Esplanade Park og Senate Square. Det så litt mørkt ut imorges når det regnet, men det ser heldigvis bedre ut nå ;) jeg pakket også med meg selfiestangen til David og jeg håper jeg tørr å dra den fram i løpet av dagen.

Siste dag i Spania kom alt for fort, men jeg har opplevd så utrolig mye på disse dagene og hadde det kjempe koselig sammen med besteforeldrene mine. Den siste dagen gikk turen til Guadalest, som ble bygget etter det store jordskjelvet i 1644. Huset ble bygget av familien Ordunja. Jeg var her for litt over 10 år siden, men husket ikke så veldig mye fra da så det var veldig gøy å dra tilbake. Fra huset var det en flott utsikt ut mot havet og på baksiden mot to landsbyer. Vi gikk også inn i huset for å se hvordan de bodde før vi endte opp på toppet hvor det er en gravplass og en klokketårn.

- Disse gatene syns jeg er utrolig sjarmerende og flotte -

Jeg vurderte sterkt å bade, eller hoppe uti, bassenget idag, men det endte med at jeg bare vasset da jeg syns vannet var litt for kaldt, så det får jeg heller spare til neste gang. Kan ikke si at jeg har vært i syden før uten å bade, men det er en første gang for alt og jeg får heller ta det igjen til sommeren.

Denne utsikten hadde jeg igår da vi satt oss ned på en restaurant ved stranden i La Villa Joyosa. Vi spiste en tidlig lunsj på Le Cabanon, hvor de hadde utrolig god mat. Jeg rakk ikke en gang å ta bilde av maten før jeg måtte smake på den. Dette ser ut som en utrolig fin sand strand jeg håper jeg kan reise tilbake til en gang det er litt mer fristende å bade. Selv om temperaturer her er over 20 grader, er det kaldt i både havet og bassenget og det frister ikke akuratt å hoppe uti.

Rett ved stranden ligger disse idylliske husene tett i tett. Høye og smale hus i forskjellige farger som en egen liten by og i midten av alle disse gatene er det også en kirke. Med en liten terrasse i hver etasje, mange forskjellige farger og mye liv hadde det vært gøy å besøke noen som bor der for å se hvordan det ser ut inni. Det var utrolig koselig å bare gå innimellom gatene og er du i området anbefaler jeg deg å spasere igjennom her.

Igår ble det tur til Faro del Albir, en 5 km gåtur til et fyr, litt i utkanten av Albir. Med flere utsiktspunk hvor du blandt annet kan se hele Albir, fantastisk havutsikt og oppover fjellet. Hele veien er asfaltert så her kan alle komme seg fram og jeg syns det var en utrolig flott tur. Som du ser så er det litt overskyet her, desverre. Når jeg kom hjem la jeg på opp på terassen med en god bok, mango og musikk, men under en time senere var solen dekket av skyer og det ble ikke mer sol på meg. Men litt farge ble det forhåpentligvis uansett :-)

Igår var det desverre meldt overskyet på formidadgen, så derfor var det den perfekte dagen å se på de forskjellige shoppingsentrene de har i området. Jeg kjørte ned til Benidorm, en stor by med flere høye byggninger, blandt annet In Tempo, som skulle være det høyeste leilighetsbygget i Europa. Bygget skulle egentlig bare ha 20 etasjer, men det ble senere bestemt at den skulle bli større og arkitekten la dermed til 27 nye etasjer. Når byggningen var 110 meter høy ble det lagt merke til at bare de 20 første etasjene hadde heis, mens til de resterende 27 etasjene var det ikke inkludert en heis. Det spekuleres rundt om dette er sant eller ikke, men bygget er veldig stilig, og står veldig sentralt i Benidorm. Dagen startet med en tur på La Marina, hvor de hadde mange forskjellige butikker og jeg endte opp med å kjøpe blandt annet disse sandalene, noe klær og småting. En butikk jeg syns var spesiel gøy å gå i var Ale Hop, en spansk versjon av Søstrene Grene, hvor man finner alt mulig rart og gøy som man kanskje egentlig ikke trenger.

Selv om det var skyer store deler av formiddagen var temperaturen fortsatt veldig behagelig og solen tittet fram senere på dagen :-)

Nå er jeg endelig i Spania og jeg har hatt en fantastisk dag så langt. Turen ned gikk veldig greit, ingen forsinkelser, turbulens, jeg fikk et sete ved vinduet og setet ved siden av meg var ledig så jeg slapp å krangle om armlenen. Mormor og morfar ventet på meg når jeg kom ut og siden jeg var så fornuftig og bare hadde med meg en håndbagasje slapp jeg å vente ved båndet på kofferten min som alltid kommer sist. Idag morges gikk jeg ned til bassenget for å kjenne på vannet. Det var desverre ganske kaldt, så tror ikke det blir noe bading på denne ferien, men kanskje jeg hopper uti en dag.

Etter frokost, som jeg må nevne besto av blandt annet nypresset juice :-), kjørte vi til Albir og gikk langs stranden på strand promonaden. Her var jeg sammen med mormor og morfar for 10 år siden og veldig gøy å dra tilbake. Deretter dro vi til gamle byen i Altea. Her var det mange små hvite hus på rekke, utsikt mot byen og små søte butikker.

Jeg syns det er utrolig koselig å gå i sånne trange gater med småbutikker man kan titte innom hvis man vil, gå i eget tempo og ta mange bilder.

- mormor og mofar -

Vi satt oss ned på Casa Vital for å spise lunsj. En tapas restaurant med en utrolig flott havutsikt og kjempe god mat. Det er mange nordmenn her i området og servitøren kunne både "værs så god", "takk", og "regning" på norsk. Syns det er litt dumt for jeg kunne heller ønske at jeg kunne bruke den spansken jeg fortsatt husker mens jeg er her. Maten her var utrolig god og kan anbefales hvis man er i området.

Til slutt kjørte vi opp til Polop, en gamel gravplass på toppen av en høyde. Her var det smale enveis kjørte gater både opp og ned og ikke plass til stort mer enn en bil i breden, skarpe svinger og bratt nedover.

For en fantastisk helg i Bergen det var. Det var kjempe koselig å se Helen igjen, alt for lenge siden sist nå, det ble mye spill og flere omganger av blant annet Bonanza og Ubongo. I tillegg prøvde jeg et nytt spill, Ligretto Dice. Og selv om det overhodet ikke er like morsomt som vanlig ligretto, var det veldig gøy å spill det. Vi dro også ned til byen og bryggen, dro på cafe, litt shopping og selvfølgelig ble det masse prat. Mye hadde skjedd siden sist vi så hverandre, og det er jo ikke helt det samme å snakke over telefonen.

- Bergen -

Jeg syns tiden har gått så fort. 2014 var et fantastisk år og jeg har opplevd masse og prøvd mye nytt, flyttet to ganger, besøkt nye land og ikke minst blitt kjent med så utrolig mange herlige mennekser! I år feiret jeg nytt år med familien, noe jeg har pleid å gjøre fordi vi som regel har vært bortreist. Jeg satt å så igjennom noen bilder fra tidligere nytt års feiringer og her er bilder fra de fem siste årene.

Vietnam 10/11

Nyttår 10/11 ble feiret i Vietnam ved kysten. Vi var der i nesten 3 uker og etter noen dager i  Ho Chi Minh City dro vi til kysten hvor mye av tiden ble brukt på stranden eller ved bassenget. Vi tok også en båttur hvor vi snorklet og fisket litt. Nyttår ble feiret på hotellet med live show og både masse god mat fra både Vietnam og andre steder.

Thailand 11/12

Nyttår 11/12 ble feiret i Thailand, nærmere bestemt Pattaya. Vi hadde leid en leilighet litt utenfor sentrum med basseng og ikke langt unna stranden. Dagene gikk med på shopping, båttur, go kart og selvfølgelig mange timer ved bassenget. Nyttår feiret vi på en restaurant før vi gikk tilbake til leligheten for å se på alt fyrverkeriet.

Bolivia 12/13

Høsten 2012 flyttet jeg til Sucre, Bolivia sammen med tre andre jenter. Vi feiret nyttår sammen med nye venner der nede og spiste både boliviansk og norsk mat. Vi lærte bolivianske tradisjonelle nyttårsleker og vi hadde pakkeleken, noe som de ikke hadde spilt før. Det var masse dans og selvfølgelig fyrverkeri på kvelden.

Oman 13/14

Nyttårskvelden i fjor ble feiret i Muskat, Oman. Vi leide bil og siden det ble noe tull med bestillingene våre endte vi opp med å leie to biler og siden mamma hadde glemt førekortet hennes hjemme var det jeg som kjørte den ene bilen og pappa den andre. Trafikkreglene i Oman var litt forskjellig fra de vi har her hjemme, men det var utrolig gøy å kjøre der :-) Vi dro også litt utenfor Muskat for å få med oss mer av landet. 1. nyttårsdag kjørte vi til Dubai og var der i noen dager. Dubai er en helt fantastisk by med masse forskjellige å finne på, shopping, båttur, ta heisen til toppen av Burj Khalifa er bare noe av det du kan gjøre der.

Norge 14/15

Jeg hadde en koselig nyttårsfeiring hjemme med familien. Jeg hadde gledet meg til masse fyrverkeri, men det var desverre masse tåke her på Hamar så det var umulig å snylte på andre sine fyrverker. Men vi hadde det utrolig gøy med stjerneskudd, god mat, spill og leker.

Turen til Riga gikk alt for fort og er allerede tilbake i Oslo etter fire flotte dager i Riga. Vi bodde på Islande Hotel, som ligger bare 1 km fra gamlebyen. Et flott hotell, med fine rom, god frokost og veldig sentralt. Jeg syns gamlebyen er veldig fin, mange sjarmerende byggninger, fine cafe'er og små butikker. Mot flyplassen ligger også en veldig stort kjøpesenter, Spice, hvor vi dro på Kolonna Spa. Et utrolig flott spa hvor man kan få mange forskjellige behandlinger til en rimilig pris (ihvertfall mye billigere enn her i Norge). Kolonna spa kan man også finne i gamlebyen, på et kjøpesenter der, og det så ut til at det var mye større, så hvis jeg reiser til Riga en gang til, kommer jeg nok til å reise på det.

Desverre var vi ikke så heldige med været, det var litt regnvær og for det meste overskyet, men heldigvis var det ikke så kaldt, så vi gikk litt rundt i byen. Glemte helt å ta bilder etter den første dagen, så her er noen bilder av gamlebyen i Riga. Anbefaler virkerlig å reise til Riga hvis man har lyst på en liten get-away fra Norge som man ikke har lyst til at skal bli så alt for dyr :-)

Disse to dagene har gått så fort og vi reiser allerede hjem imorgen. På lørdag endte vi opp på en veldig koselig resturant i gamlebyen - Queens. Utrolig koselig å gå ut å spise og maten der var helt fantastisk. Igår ble store deler av dagen tilbringt på Spice shoppingsenter. Det ligget ikke langt fra gammlebyen og har mange forskjellig butikker i alle prisklasser. Veldig gøy å kjøpe seg noe nytt etter så mange uker med shoppingstopp!

Idag startet dagen med en fantastidk hotellfrokost. Vi ble sittende en god stund og om ikke lenge skal vi ta en taxi til Kolonna Spa. Der har vi blandt annet bestilt masasje, div. ansiktsbehandlinger og manicure. Gleder meg :-)

Da har jeg kommet frem til Riga. Turen startet ikke helt som planlagt - Magna rakk desverre ikke flyet vi skulle ta, så hun måtte ta et senere fly. Flyet mitt gikk utrolig tidlig i morges - 6:30. Hver gang jeg bestiller et veldig tidlig eller veldig sent fly sier jeg til meg selv at neste gang skal jeg bestille et fly som går på et mer gunstig tidspunkt, men jeg lærer aldri. Siden biletten er så billig frister det heller å bruke litt ekstra penger på shopping enn på en flybilett som går midt på dagen. Men nå er jeg ihvertfall fremme og selv om det ikke ble stort mer enn en times søvn i natt er jeg på ferie og den skal nytes. Tiden her i Riga skal brukes på spa, litt shopping og sightseeing. Skal også feire at første eksamen er unnagjort og bestått!!

Etter to dager i Norge bestilte Magna og jeg oss en ny tur, denne gangen litt kortere, men varme og sol blir det. Om ikke mange dager reiser vi til Spania og blir der litt over en uke. Gleder meg kjempe masse til en uke med sol, strand og spise på restauranter. Det begynner å bli en stund siden jeg var i Spania og gleder meg også til å friske opp spansken litt. Kjenner selv at jeg har glemt masse, men håper ihvertfall noe av det kommer tilbake i løpet av turen.

Heisann! Tiden har gått så fort mens jeg har vært her og allerede imorgen er det siste dagen før jeg reiser tilbake til New York på lørdag. Idag kjørte vi ned til Key Largo som ligger sør i Florida. Det hadde vært gøy å kjørt helt ned til Key West, men det hadde blitt en ekstra 4 timer hver vei, så det får jeg heller ta en annen gang :-) men Key Largo var kjempe gøy og vi hadde en kjempe fin dag. Har mange bilder fra dagen som jeg kan legge ut når jeg er tilbake i NY. Men her er et par bilder fra de siste dagene.

Da har jeg endelig ankommet Miami og elsker det her! Vi bor i en kjempe fin villa, folk er koselige og temperaturen er fantastisk! Idag har vi vært ute på en båttur og fått sett Miami fra sjøen og så ble det litt bilkjøring rundt i Miami og til Miami beach og så ble det kubansk mat til middag. Imorgen blir vi nok liggende ved bassenget eller så tar vi turen inn til Miami beach - uansett blir det nok kjempe bra :-)

Livet er bra :-)

Endelig kom jeg frem til Atlanta. Det ble en ganske lang reise, med en mellomlandinger i Milwaukee, men så deilig å endelig komme fram! Hadde ikke sett Sonya og Sugi på nesten to år, så vi ble sittende å skravle til langt på natta. Dagen etter dro vi opp til Atlanta og gårsdagen ble brukt i Lenox Square. Nå er vi på vei til The Coke Factory hvor man tydeligvis kan smake på cola fra mange forskjellige land :-)

Siden Boston var den andre byen jeg dro til i USA så jeg selvfølgelig veldig mye på hvordan den var forskjellige fra New York. Det var en utrolig fin by med parker, elver og fine gågater. Vi gikk mye rundt i parken Boston Common og the Public Garden, hvor på sommeren man kan se utrolig mange blomster og det skal være utrolig fin. Vi var også litt ordentlige turister og dro på et Duck Tour, som er med amfibiske båter og vi lærte og så mye av Boston. Utrolig gøy og først kjøre på land og så rett ned i vannet.

Nå skal jeg på EBS og så blir det film og kos med Vilde og Julie ikveld :-)

Nå er jeg tilbake i New York og har en ny uke foran meg før jeg skal ut å reise igjen. Bussen fra Boston ble desverre over en time forsinket pga. noe feil med bussen så vi måtte bytte så jeg fikk kjempe dårlig tid før jeg skulle på skolen. Kom hjem og la fra meg bagasjen min og fant skolesakene mine og dro på skolen. Kom heldigvis ikke forsent og så var det fire timer på skolebenken. Men turen til Boston var utrolig bra. Boston er en kjempe fin by, men jeg var mest på Harvard. Harvard har en helt utrolig fin campus. Det er utrolig mange forskjellige byggninger og nesten alle er bygd med rød murstein noe som jeg syns var veldig fint og det så bare så viktig ut. Rett ved universitetet ligger Harvard Square hvor man finner mange små butikker, restauranter og the Coop, som er en Harvard turist butikk. Kjøpte en t-shorte derifra og et par kort.

Her er Harvard Yard. Både dorms, unervisningsbygg og biblioteket ligger her, selv om flere av byggningene ligger utenfor.

Denne statuen er kalt "The statue of three lies". Statuen skal egentlig fremstille John Harvard som var grunnleggeren av Harvard, men det er det ikke. Det fantes ikke et bilde av John Harvard, så istedenfor valgte de den kjekkeste mannen på skolen som ble valgte til å bli avbildet. Nummer to er at John Harvard egentlig ikke er grunnleggeren av Harvard. Han gav en ganske stor gave og på statuen står det at Harvard ble grunnlagt i 1638, men skolen ble grunnlagt to år tidligere, men i 1636 var det året John Harvard gav gaven hans. En annen interessant ting om statuen er at gullfoten hans skal gi lykke hvis du tar på den og også "hjelpe" deg å bli akseptert til skolen. Men det interessante er at det er en senior prank å tisse på den, så jeg vet ikke helt hvor hygenisk det er å ta på den.... Hehe

iHop er et sted Sarah har snakket om masse hvor de skal ha de beste pannekakene i verden og jeg ble kjent med noen av vennene hennes. En utrolig koselig kveld :-)

Vi syns vi har veldig internasjonelle og bestemte oss for å prøve forskjellige retter fra forskjellige lang hver dag. Her var det Belgisk som sto for tur.

Flere bilder fra Boston kommer imorgen :-)

Denne helgen gikk alt for fort og jeg er allerede på vei tilbake til New York. Jeg har hatt en fantastisk helg, har fått sett en del både av Boston og Harvard, men det viktigste for meg var jo å få sett Sarah igjen. Vi har vært på Duck tour, gått freedon trail, sightseeing rundt Harvard og spist "eksotisk" mat. Jeg har tatt mange bilder som kommer senere, men her kommer et par.

Denne helgen blir det en liten spontantur til Boston for å besøke Sarah. Er langhelg så får heldigvis flere dager med henne og jeg gleder meg kjempe mye. Sarah var og beøskte meg her i New York for ikke så lenge siden, så nå er det min tur til å dra til henne. Sarah har planene klare for hva vi skal gjøre og jeg gleder meg til å utforske både Harvard og Boston. Setter meg snart på bussen og der skal jeg bli sittende i flere timer så igår var jeg og kjøpte meg en ny bok - Divergent. Har ikke sett den på kino enda, men tror jeg får gjøre det når jeg kommer tilbake.

Vi skrives i Boston :-)

De siste dagene her i byen har det ikke skjedd så mye. Det har gått mye i skole og desverre har to av rommiesene mine blitt syke, så nå håper jeg bare på at jeg ikke også får det. Men idag står trening på programmet og så kommer Olina over senere så får vi se hva vi finner på. Jeg gikk igjennom noen bilder tidligere og fant noen fine fra Bolivia. Det er rart å tenke på at det bare er et år siden jeg var der. Med sol og varme, flotte mennesker og jeg sitter igjen med så mange fine opplevelser. Tenkte å slenge med noen bilder

- Inka Trail til Machu Picchu

- Hjemme i leiligheten, her gjorde vi alt ute -

- Argentina -

- Jeg jobbet på to forskjellige barnehjem med fantastiske unger! -

- MUS på kjøkkenet! Her måtte alt ut...

- Vi feiret julaften på barnehjemmet og det var utrolig koselig -

Da er jeg ganske reise klar. Kofferten er nesten ferdig pakket og passet, biletter og diverse ligger fremme. Magna og jeg tar toget inn om et par timer og håper det ikke blir så lenge venting på Gardemoen. Vi er heldigvis ikke fremme så veldig sent og jeg gleder meg sånn til å komme frem.

Ikke heelt ferdig med å pakke, men det kommer seg. Får alltid gjort mest rett før jeg skal reise. Da må jeg jo gjøre det og det er ofte da jeg er mest effektiv!

Heldigvis reiser jeg med en liten håndbaggasje, men har faktisk en del ting oppi den. Alltid greit med litt lesestoff på turen. Denne gangen blir det USA boka mi som lesestoff og så blir det kanskje en filme eller to :-)

Vi skrives i New York

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

· Mai 2016 · April 2016 · Mars 2016 · Januar 2016 · November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · August 2015 · Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.