Bilder fra pinterest

N har jeg akkurat bestilt flybiletter og hotell til noen dager i Barcelona i juni. Jeg reiser sammen med Sarah og dette er blirt faktisk det 7. ret p rad vi reiser p sommertur sammen. Det skal bli s gy! Jeg har aldri vrt der fr og ser veldig frem til utforske en ny by. Dette virker som en spennende by og hper vi fr sett mye av den p fire dager. Jeg har sett litt p hva som er fint gjre der og g opp til tibidabo, leie sykler og sykkle rundt og the sagrada familia er det jeg har ftt med meg s langt er verdt gjre. Tar gjerne imot tips om byen om du har vrt der :-)

Roma er helt fantastisk! Vi fly direkte fra Santorini til Roma og flyturen gikk veldig greit og vi kom oss fort inn til Roma. Den frste dagen dro vi til Villa Borghese museum som tydeligvis inneholder verdens strste private samling av bilder og kunst. Her var vi en times tid fr vi gikk mot Trevi fontenen, som desverre er under konstruksjon. Vi fant en restaurant like i nrheten og satt oss ned for spise pizza.

Pizzaen var selvflgelig utrolig god! Etter middagen vandret vi bare litt i gatene, orienterte oss litt fr vi dro tilbake til hostellet. I gr dro vi til Vatican staten og i dag str Colloseumet for tur :)

Santorini er en helt fantastisk y. Vi tok bten fra Athen tidlig og turen over tok 7 timer. Det finnes raskere bter, men de var ogs dyrere og vi fant ut at det gikk helt fint bruke 7 timer p bten til over halv pris. Vi sov for det meste p bten og fikk s vidt se noen andre yer p turen. P bryggen tok vi en taxi til stedet vi bor p og det var utrolig bratt oppover. Store busser mtte p hverandre og da var jeg ekstra glad for at jeg satt i en liten bil og ikke en stor buss. Vi bor p et veldig fint hostell en kort gtur fra Fira, som ligger litt sr p ya. Frste dagen tok vi turen opp til Oia for spise middag og se p solnedgangen, som skal vre en av de fineste solnedgangen i verden... Etter at solen hadde gtt ned ble det helt kaos da mange skulle ta bussen srover p ya. Dagene her p Santorini har for det meste gtt til soling og bading p stranden. Jeg har ogs prvd kjre en ATV, noe som var utrolig gy og bilder fra det kommer senere :)

Siste dag i Athen tok vi en dagstur til Cape Sounion som ligger to timer unna Athen. Cape Sounion er et tempel som ble byggd for Poseidon, som er havets Gud, og ble bygget for at de som reiste mot Athen skulle vre trygge. Det var en liten landsby nedenfor tempelet og turen er vel verdt de fire timene i buss. Etter ha gtt en liten tur rundt i omrdet og sett p tempelet satt vi oss ned p en restaurant og spiste lunsj. Etter at vi kom tilbake til Athen gikk vi fikk shoppet litt. Det ble blandt annet en liten tur innom Sephora hvor vi hadde det skikkelig gy med prve hr. Haha, fant ut at pannelugg er noe jeg overhodet ikke kler, men det var fortsatt gy prve.

Det ble en litt spontan dagstur til Agina siste dagen i Athen. Vi mtte ned til brygga for hente btbillettene vre til Santorini og spurte om de hadde noen billetter igjen til en y ikke s langt unna Athen. De hadde en bt som skulle dra om 15 minutter til Agina s etter ha betalt lp vi til bten og var p vei til en y vi ikke viste noen ting om, annet enn at de hadde strender. Da vi kom oss til ya dro vi for spise lunch p en restaurant som l rett ved havet. Utrolig flott. Det var en strand like ved bryggen, men den s ikke s veldig fin ut s vi fant ut at vi like godt kunne dra til en annen en. Etter ha sett p et kart fant vi ut at det l en annen strand ikke s langt unna, trodde vi. VI bestemte oss for starte g, det kunne jo ikke vre s lant.... Men vi unervurderte lengden, etter ha gtt i 30 minutter i 35 grader var vi bde slitne og trtte og vi s ingen strand. Vi fant en benk i skyggen og satt oss ned der og bestemte oss fr g rundt neste hjrnet for se om stranden l der. Det gjorde den selvflgelig ikke og vi mtte faktisk bare snu g tilbake. Vi prvde f en taxi, men ingen stoppet fr vi var nesten tilbake til der vi startet. Da ble det taxi til stranden som var mye lengre unna enn det vi trodde og der ble det mye sol og bading fr vi tok fergen tilbake til Athen p kvelden.

Lenge leve spontane turer!

- solnedgang fra bryggen -

Hei, disse dagene i Athen har gtt s utrolig fort, hvor har tiden blitt av? Men jeg har ftt oppleve s utrolig mye nytt, sett nye steder og spist flere greske salater. Vi var s Acropolis for noen dager siden og det var utrolig flott. Du ser Acropolis fra hele byen og selv om mye er restorert og mange av de originale statuene str p museumet var det utrolig spesielt dra opp se p noe som har eksistert i flere tusen r. Vi dro senere p museumet hvor jeg fikk vite litt mer av historien bak Acropolis, men ogs Athen. I dag har vi vrt p en y litt utenfor Athen, solt oss litt og gtt en laang tur :-)

Heisann! Endelig har ferien min startet og jeg er i Hellas. Jeg hadde booket et fly med avgang 6:30, og dermed ble jeg sittende p Gardemoen fra klokken 11 kvelden fr. Denne gangen gikk det veldig greit. Det hender jeg blir litt irritert p meg selv nr jeg m st opp veldig tidlig, eller ikke for sovet, p grunn av en tidlig flyavgang. Men denne gangen gikk det s utrolig greit :-) Det var ogs flere stykker som satt der og jeg s p film hele tiden.

Mitt flyet landet noen timer tidligere enn Sarah s vi hadde bestemt oss for mte p hostellet. ta metroen inn til Athen var veldig greit, men jeg klarte g av p et stopp for tidlig, s det ble en 25 minutters gtur fra metro stasjonen til hostellet i 30 grader.

Det var s koselig mte sarah igjen. Vi s det Roman Agora, gikk igjennom den historiske bydelen, syngtama square, hadrins library, spiste greek salat og hadde en kjempe fin frste dag p tur.

I gr gikk turen til Acropolis og et stort museum og idag skal vi til Cape Sounion :-)

N er jeg tilbake etter en kjempe fin tur med Mamma. Vi beskte fire land, Finland, Estland, Latvia og Lithauen p 7 dager. Det ble en hektisk uke, men vi syns vi fikk passe med tid i hver by og vi har ftt sett mye. Turen startet i Helsinki, hvor vi blandt annet tok turen til Esplanadi Park, Uspenskin Katedral og Senate Square (bilde over). Helsinki er ikke en veldig stor by og vi syns vi fikk gjort masse p en dag. Dagen etter gikk turen til Tallinn og vi tok bten over med Linda Line. Turen over tar bare 1 1/2 time.

Utsikt utover Helsinki fra bten til Tallinn.

Vi kom til Tallinn p ettermiddagen og etter at vi hadde lagt fra oss sekken p hotellet gikk vi litt rundt i gamlebyen. Gamlebyen i Tallinn er ikke veldig stor, men har flere kirker, suvenir butikker, restauranter og hoteller. Vi hadde valgt ut noen kirker og steder vi ville beske og p dagen vandret vi rundt i gamlebyen. Som sagt var den ikke stor og p en dag klarer man fint f en god oversikt over gamlebyen i Tallinn.

Jeg hadde lest p forhnd om en kjempe god sjokolade cafe s denne mtte selvflgelig prves og vi syns begge det var utrolig godt. De hadde mye velge i, bde kaker, sjokolade, kaffe og te s her m man innom nr man er i Tallinn. Stedet het "Chocolatier cafe".

Fra Tallinn gikk turen videre til Riga med buss. VI dro med et bussselskap som heter LuxExpress og var veldig fornyde. Her var det tv-skjermer, god plass til beina og gratis kaffe og te. Turen tok fire timer, men det gikk veldig fort. Siden jeg har vrt i Riga to ganger fr hadde vi bare en natt i denne byen, men det var egentlig helt greit. Vi gikk litt rundt i gamlebyen og handlet litt fr vi dro til Vilnius dagen etterp.

Vilnius ble bde Mamma og jeg enig om at var den byen vi likte best. Her var gamlebyen blandet med nyere byggninger, det var mer finne p og beske og byen var generell billigere. Vi fikk ogs tid til dra p spa her noe som var veldig bra og det ble bde massage og pedicure. Vi tok ogs turen opp til Gediminas towers hvor vi fikk en kjempe fin utsikt over byen. For komme deg opp dit tar du noe som ligner p en mini flyen. Veldig gy.

Jeg har hatt det kjempe fint p tur og har funnet ut hvor utrolig praktisk det er reise med sekk nr man skal beske mange andre steder. N m jeg kanskje invistere i en god sekk fr neste tur i august.. Jeg hadde ogs lnt en selfie-stang av David og den ble mye brukt. Utrolig gy og jeg s flere som hadde det p tur s da var det ikke s pinlig ta den opp :)

God morgen! N sitter jeg p bussen fra Tallinn til Riga - hurra for gratis wifi. I gr hadde jeg en veldig fin dag i Tallinn. Vi gikk rundt i gamlebyen, s p rdhusplassen, katedraler og selvflgelig noen sm butikker som l langs gatene. P formiddagen dro vi innom en fantastisk liten kafe som jeg hadde lest om tidligere. Den ligger bortgjemt i en liten sidegate men med fantastisk kaffe og sjokolade. Jeg har tatt mange bilder, men de er tatt med kameraet, men jeg gleder meg til vise de nr jeg kommer hjem.

Heisann! Etter noen f dager i Helsinki gikk turen videre til Estland, nrmere bestemt Tallinn idag. Vi tok bten over og det gikk veldig fint. P vei til hotellet var jeg igjen utrolig fornyd med at jeg har sekk og ikke koffert. Hotellet vrt ligger et stykke inn i gamlebyen og i alle gatene er det brostein. Veldig glad for ar jeg fikk lne Isak sin sekk, istedenfor bre min store lilla koffert rundt i byen.

I kveld har vi gtt litt rundt i gamlebyen, men jeg gleder meg til utforske mer imorgen.

God morgen! I gr var det avreise og Mamma og jeg satt oss p flyet til Helsinki. Etter en kort flytur kom vi oss fram og for frste gang i mitt liv reiser jeg med sekk istedenfor koffert. Siden vi skal beske s mange plasser fant vi ut at det var lettere enn dra en koffert etter oss. Idag er det mye som str p planen, blandt annet Temppeliaukio church, Esplanade Park og Senate Square. Det s litt mrkt ut imorges nr det regnet, men det ser heldigvis bedre ut n ;) jeg pakket ogs med meg selfiestangen til David og jeg hper jeg trr dra den fram i lpet av dagen.

Siste dag i Spania kom alt for fort, men jeg har opplevd s utrolig mye p disse dagene og hadde det kjempe koselig sammen med besteforeldrene mine. Den siste dagen gikk turen til Guadalest, som ble bygget etter det store jordskjelvet i 1644. Huset ble bygget av familien Ordunja. Jeg var her for litt over 10 r siden, men husket ikke s veldig mye fra da s det var veldig gy dra tilbake. Fra huset var det en flott utsikt ut mot havet og p baksiden mot to landsbyer. Vi gikk ogs inn i huset for se hvordan de bodde fr vi endte opp p toppet hvor det er en gravplass og en klokketrn.

- Disse gatene syns jeg er utrolig sjarmerende og flotte -

Jeg vurderte sterkt bade, eller hoppe uti, bassenget idag, men det endte med at jeg bare vasset da jeg syns vannet var litt for kaldt, s det fr jeg heller spare til neste gang. Kan ikke si at jeg har vrt i syden fr uten bade, men det er en frste gang for alt og jeg fr heller ta det igjen til sommeren.

Denne utsikten hadde jeg igr da vi satt oss ned p en restaurant ved stranden i La Villa Joyosa. Vi spiste en tidlig lunsj p Le Cabanon, hvor de hadde utrolig god mat. Jeg rakk ikke en gang ta bilde av maten fr jeg mtte smake p den. Dette ser ut som en utrolig fin sand strand jeg hper jeg kan reise tilbake til en gang det er litt mer fristende bade. Selv om temperaturer her er over 20 grader, er det kaldt i bde havet og bassenget og det frister ikke akuratt hoppe uti.

Rett ved stranden ligger disse idylliske husene tett i tett. Hye og smale hus i forskjellige farger som en egen liten by og i midten av alle disse gatene er det ogs en kirke. Med en liten terrasse i hver etasje, mange forskjellige farger og mye liv hadde det vrt gy beske noen som bor der for se hvordan det ser ut inni. Det var utrolig koselig bare g innimellom gatene og er du i omrdet anbefaler jeg deg spasere igjennom her.

Igr ble det tur til Faro del Albir, en 5 km gtur til et fyr, litt i utkanten av Albir. Med flere utsiktspunk hvor du blandt annet kan se hele Albir, fantastisk havutsikt og oppover fjellet. Hele veien er asfaltert s her kan alle komme seg fram og jeg syns det var en utrolig flott tur. Som du ser s er det litt overskyet her, desverre. Nr jeg kom hjem la jeg p opp p terassen med en god bok, mango og musikk, men under en time senere var solen dekket av skyer og det ble ikke mer sol p meg. Men litt farge ble det forhpentligvis uansett :-)

Igr var det desverre meldt overskyet p formidadgen, s derfor var det den perfekte dagen se p de forskjellige shoppingsentrene de har i omrdet. Jeg kjrte ned til Benidorm, en stor by med flere hye byggninger, blandt annet In Tempo, som skulle vre det hyeste leilighetsbygget i Europa. Bygget skulle egentlig bare ha 20 etasjer, men det ble senere bestemt at den skulle bli strre og arkitekten la dermed til 27 nye etasjer. Nr byggningen var 110 meter hy ble det lagt merke til at bare de 20 frste etasjene hadde heis, mens til de resterende 27 etasjene var det ikke inkludert en heis. Det spekuleres rundt om dette er sant eller ikke, men bygget er veldig stilig, og str veldig sentralt i Benidorm. Dagen startet med en tur p La Marina, hvor de hadde mange forskjellige butikker og jeg endte opp med kjpe blandt annet disse sandalene, noe klr og smting. En butikk jeg syns var spesiel gy g i var Ale Hop, en spansk versjon av Sstrene Grene, hvor man finner alt mulig rart og gy som man kanskje egentlig ikke trenger.

Selv om det var skyer store deler av formiddagen var temperaturen fortsatt veldig behagelig og solen tittet fram senere p dagen :-)

N er jeg endelig i Spania og jeg har hatt en fantastisk dag s langt. Turen ned gikk veldig greit, ingen forsinkelser, turbulens, jeg fikk et sete ved vinduet og setet ved siden av meg var ledig s jeg slapp krangle om armlenen. Mormor og morfar ventet p meg nr jeg kom ut og siden jeg var s fornuftig og bare hadde med meg en hndbagasje slapp jeg vente ved bndet p kofferten min som alltid kommer sist. Idag morges gikk jeg ned til bassenget for kjenne p vannet. Det var desverre ganske kaldt, s tror ikke det blir noe bading p denne ferien, men kanskje jeg hopper uti en dag.

Etter frokost, som jeg m nevne besto av blandt annet nypresset juice :-), kjrte vi til Albir og gikk langs stranden p strand promonaden. Her var jeg sammen med mormor og morfar for 10 r siden og veldig gy dra tilbake. Deretter dro vi til gamle byen i Altea. Her var det mange sm hvite hus p rekke, utsikt mot byen og sm ste butikker.

Jeg syns det er utrolig koselig g i snne trange gater med smbutikker man kan titte innom hvis man vil, g i eget tempo og ta mange bilder.

- mormor og mofar -

Vi satt oss ned p Casa Vital for spise lunsj. En tapas restaurant med en utrolig flott havutsikt og kjempe god mat. Det er mange nordmenn her i omrdet og servitren kunne bde "vrs s god", "takk", og "regning" p norsk. Syns det er litt dumt for jeg kunne heller nske at jeg kunne bruke den spansken jeg fortsatt husker mens jeg er her. Maten her var utrolig god og kan anbefales hvis man er i omrdet.

Til slutt kjrte vi opp til Polop, en gamel gravplass p toppen av en hyde. Her var det smale enveis kjrte gater bde opp og ned og ikke plass til stort mer enn en bil i breden, skarpe svinger og bratt nedover.

For en fantastisk helg i Bergen det var. Det var kjempe koselig se Helen igjen, alt for lenge siden sist n, det ble mye spill og flere omganger av blant annet Bonanza og Ubongo. I tillegg prvde jeg et nytt spill, Ligretto Dice. Og selv om det overhodet ikke er like morsomt som vanlig ligretto, var det veldig gy spill det. Vi dro ogs ned til byen og bryggen, dro p cafe, litt shopping og selvflgelig ble det masse prat. Mye hadde skjedd siden sist vi s hverandre, og det er jo ikke helt det samme snakke over telefonen.

- Bergen -

Jeg syns tiden har gtt s fort. 2014 var et fantastisk r og jeg har opplevd masse og prvd mye nytt, flyttet to ganger, beskt nye land og ikke minst blitt kjent med s utrolig mange herlige mennekser! I r feiret jeg nytt r med familien, noe jeg har pleid gjre fordi vi som regel har vrt bortreist. Jeg satt s igjennom noen bilder fra tidligere nytt rs feiringer og her er bilder fra de fem siste rene.

Vietnam 10/11

Nyttr 10/11 ble feiret i Vietnam ved kysten. Vi var der i nesten 3 uker og etter noen dager i Ho Chi Minh City dro vi til kysten hvor mye av tiden ble brukt p stranden eller ved bassenget. Vi tok ogs en bttur hvor vi snorklet og fisket litt. Nyttr ble feiret p hotellet med live show og bde masse god mat fra bde Vietnam og andre steder.

Thailand 11/12

Nyttr 11/12 ble feiret i Thailand, nrmere bestemt Pattaya. Vi hadde leid en leilighet litt utenfor sentrum med basseng og ikke langt unna stranden. Dagene gikk med p shopping, bttur, go kart og selvflgelig mange timer ved bassenget. Nyttr feiret vi p en restaurant fr vi gikk tilbake til leligheten for se p alt fyrverkeriet.

Bolivia 12/13

Hsten 2012 flyttet jeg til Sucre, Bolivia sammen med tre andre jenter. Vi feiret nyttr sammen med nye venner der nede og spiste bde boliviansk og norsk mat. Vi lrte bolivianske tradisjonelle nyttrsleker og vi hadde pakkeleken, noe som de ikke hadde spilt fr. Det var masse dans og selvflgelig fyrverkeri p kvelden.

Oman 13/14

Nyttrskvelden i fjor ble feiret i Muskat, Oman. Vi leide bil og siden det ble noe tull med bestillingene vre endte vi opp med leie to biler og siden mamma hadde glemt frekortet hennes hjemme var det jeg som kjrte den ene bilen og pappa den andre. Trafikkreglene i Oman var litt forskjellig fra de vi har her hjemme, men det var utrolig gy kjre der :-) Vi dro ogs litt utenfor Muskat for f med oss mer av landet. 1. nyttrsdag kjrte vi til Dubai og var der i noen dager. Dubai er en helt fantastisk by med masse forskjellige finne p, shopping, bttur, ta heisen til toppen av Burj Khalifa er bare noe av det du kan gjre der.

Norge 14/15

Jeg hadde en koselig nyttrsfeiring hjemme med familien. Jeg hadde gledet meg til masse fyrverkeri, men det var desverre masse tke her p Hamar s det var umulig snylte p andre sine fyrverker. Men vi hadde det utrolig gy med stjerneskudd, god mat, spill og leker.

Turen til Riga gikk alt for fort og er allerede tilbake i Oslo etter fire flotte dager i Riga. Vi bodde p Islande Hotel, som ligger bare 1 km fra gamlebyen. Et flott hotell, med fine rom, god frokost og veldig sentralt. Jeg syns gamlebyen er veldig fin, mange sjarmerende byggninger, fine cafe'er og sm butikker. Mot flyplassen ligger ogs en veldig stort kjpesenter, Spice, hvor vi dro p Kolonna Spa. Et utrolig flott spa hvor man kan f mange forskjellige behandlinger til en rimilig pris (ihvertfall mye billigere enn her i Norge). Kolonna spa kan man ogs finne i gamlebyen, p et kjpesenter der, og det s ut til at det var mye strre, s hvis jeg reiser til Riga en gang til, kommer jeg nok til reise p det.

Desverre var vi ikke s heldige med vret, det var litt regnvr og for det meste overskyet, men heldigvis var det ikke s kaldt, s vi gikk litt rundt i byen. Glemte helt ta bilder etter den frste dagen, s her er noen bilder av gamlebyen i Riga. Anbefaler virkerlig reise til Riga hvis man har lyst p en liten get-away fra Norge som man ikke har lyst til at skal bli s alt for dyr :-)

Disse to dagene har gtt s fort og vi reiser allerede hjem imorgen. P lrdag endte vi opp p en veldig koselig resturant i gamlebyen - Queens. Utrolig koselig g ut spise og maten der var helt fantastisk. Igr ble store deler av dagen tilbringt p Spice shoppingsenter. Det ligget ikke langt fra gammlebyen og har mange forskjellig butikker i alle prisklasser. Veldig gy kjpe seg noe nytt etter s mange uker med shoppingstopp!

Idag startet dagen med en fantastidk hotellfrokost. Vi ble sittende en god stund og om ikke lenge skal vi ta en taxi til Kolonna Spa. Der har vi blandt annet bestilt masasje, div. ansiktsbehandlinger og manicure. Gleder meg :-)

Da har jeg kommet frem til Riga. Turen startet ikke helt som planlagt - Magna rakk desverre ikke flyet vi skulle ta, s hun mtte ta et senere fly. Flyet mitt gikk utrolig tidlig i morges - 6:30. Hver gang jeg bestiller et veldig tidlig eller veldig sent fly sier jeg til meg selv at neste gang skal jeg bestille et fly som gr p et mer gunstig tidspunkt, men jeg lrer aldri. Siden biletten er s billig frister det heller bruke litt ekstra penger p shopping enn p en flybilett som gr midt p dagen. Men n er jeg ihvertfall fremme og selv om det ikke ble stort mer enn en times svn i natt er jeg p ferie og den skal nytes. Tiden her i Riga skal brukes p spa, litt shopping og sightseeing. Skal ogs feire at frste eksamen er unnagjort og besttt!!

Etter to dager i Norge bestilte Magna og jeg oss en ny tur, denne gangen litt kortere, men varme og sol blir det. Om ikke mange dager reiser vi til Spania og blir der litt over en uke. Gleder meg kjempe masse til en uke med sol, strand og spise p restauranter. Det begynner bli en stund siden jeg var i Spania og gleder meg ogs til friske opp spansken litt. Kjenner selv at jeg har glemt masse, men hper ihvertfall noe av det kommer tilbake i lpet av turen.

Heisann! Tiden har gtt s fort mens jeg har vrt her og allerede imorgen er det siste dagen fr jeg reiser tilbake til New York p lrdag. Idag kjrte vi ned til Key Largo som ligger sr i Florida. Det hadde vrt gy kjrt helt ned til Key West, men det hadde blitt en ekstra 4 timer hver vei, s det fr jeg heller ta en annen gang :-) men Key Largo var kjempe gy og vi hadde en kjempe fin dag. Har mange bilder fra dagen som jeg kan legge ut nr jeg er tilbake i NY. Men her er et par bilder fra de siste dagene.

Da har jeg endelig ankommet Miami og elsker det her! Vi bor i en kjempe fin villa, folk er koselige og temperaturen er fantastisk! Idag har vi vrt ute p en bttur og ftt sett Miami fra sjen og s ble det litt bilkjring rundt i Miami og til Miami beach og s ble det kubansk mat til middag. Imorgen blir vi nok liggende ved bassenget eller s tar vi turen inn til Miami beach - uansett blir det nok kjempe bra :-)

Livet er bra :-)

Endelig kom jeg frem til Atlanta. Det ble en ganske lang reise, med en mellomlandinger i Milwaukee, men s deilig endelig komme fram! Hadde ikke sett Sonya og Sugi p nesten to r, s vi ble sittende skravle til langt p natta. Dagen etter dro vi opp til Atlanta og grsdagen ble brukt i Lenox Square. N er vi p vei til The Coke Factory hvor man tydeligvis kan smake p cola fra mange forskjellige land :-)

Siden Boston var den andre byen jeg dro til i USA s jeg selvflgelig veldig mye p hvordan den var forskjellige fra New York. Det var en utrolig fin by med parker, elver og fine ggater. Vi gikk mye rundt i parken Boston Common og the Public Garden, hvor p sommeren man kan se utrolig mange blomster og det skal vre utrolig fin. Vi var ogs litt ordentlige turister og dro p et Duck Tour, som er med amfibiske bter og vi lrte og s mye av Boston. Utrolig gy og frst kjre p land og s rett ned i vannet.

N skal jeg p EBS og s blir det film og kos med Vilde og Julie ikveld :-)

N er jeg tilbake i New York og har en ny uke foran meg fr jeg skal ut reise igjen. Bussen fra Boston ble desverre over en time forsinket pga. noe feil med bussen s vi mtte bytte s jeg fikk kjempe drlig tid fr jeg skulle p skolen. Kom hjem og la fra meg bagasjen min og fant skolesakene mine og dro p skolen. Kom heldigvis ikke forsent og s var det fire timer p skolebenken. Men turen til Boston var utrolig bra. Boston er en kjempe fin by, men jeg var mest p Harvard. Harvard har en helt utrolig fin campus. Det er utrolig mange forskjellige byggninger og nesten alle er bygd med rd murstein noe som jeg syns var veldig fint og det s bare s viktig ut. Rett ved universitetet ligger Harvard Square hvor man finner mange sm butikker, restauranter og the Coop, som er en Harvard turist butikk. Kjpte en t-shorte derifra og et par kort.

Her er Harvard Yard. Bde dorms, unervisningsbygg og biblioteket ligger her, selv om flere av byggningene ligger utenfor.

Denne statuen er kalt "The statue of three lies". Statuen skal egentlig fremstille John Harvard som var grunnleggeren av Harvard, men det er det ikke. Det fantes ikke et bilde av John Harvard, s istedenfor valgte de den kjekkeste mannen p skolen som ble valgte til bli avbildet. Nummer to er at John Harvard egentlig ikke er grunnleggeren av Harvard. Han gav en ganske stor gave og p statuen str det at Harvard ble grunnlagt i 1638, men skolen ble grunnlagt to r tidligere, men i 1636 var det ret John Harvard gav gaven hans. En annen interessant ting om statuen er at gullfoten hans skal gi lykke hvis du tar p den og ogs "hjelpe" deg bli akseptert til skolen. Men det interessante er at det er en senior prank tisse p den, s jeg vet ikke helt hvor hygenisk det er ta p den.... Hehe

iHop er et sted Sarah har snakket om masse hvor de skal ha de beste pannekakene i verden og jeg ble kjent med noen av vennene hennes. En utrolig koselig kveld :-)

Vi syns vi har veldig internasjonelle og bestemte oss for prve forskjellige retter fra forskjellige lang hver dag. Her var det Belgisk som sto for tur.

Flere bilder fra Boston kommer imorgen :-)

Denne helgen gikk alt for fort og jeg er allerede p vei tilbake til New York. Jeg har hatt en fantastisk helg, har ftt sett en del bde av Boston og Harvard, men det viktigste for meg var jo f sett Sarah igjen. Vi har vrt p Duck tour, gtt freedon trail, sightseeing rundt Harvard og spist "eksotisk" mat. Jeg har tatt mange bilder som kommer senere, men her kommer et par.

Denne helgen blir det en liten spontantur til Boston for beske Sarah. Er langhelg s fr heldigvis flere dager med henne og jeg gleder meg kjempe mye. Sarah var og beskte meg her i New York for ikke s lenge siden, s n er det min tur til dra til henne. Sarah har planene klare for hva vi skal gjre og jeg gleder meg til utforske bde Harvard og Boston. Setter meg snart p bussen og der skal jeg bli sittende i flere timer s igr var jeg og kjpte meg en ny bok - Divergent. Har ikke sett den p kino enda, men tror jeg fr gjre det nr jeg kommer tilbake.

Vi skrives i Boston :-)

De siste dagene her i byen har det ikke skjedd s mye. Det har gtt mye i skole og desverre har to av rommiesene mine blitt syke, s n hper jeg bare p at jeg ikke ogs fr det. Men idag str trening p programmet og s kommer Olina over senere s fr vi se hva vi finner p. Jeg gikk igjennom noen bilder tidligere og fant noen fine fra Bolivia. Det er rart tenke p at det bare er et r siden jeg var der. Med sol og varme, flotte mennesker og jeg sitter igjen med s mange fine opplevelser. Tenkte slenge med noen bilder

- Inka Trail til Machu Picchu

- Hjemme i leiligheten, her gjorde vi alt ute -

- Argentina -

- Jeg jobbet p to forskjellige barnehjem med fantastiske unger! -

- MUS p kjkkenet! Her mtte alt ut...

- Vi feiret julaften p barnehjemmet og det var utrolig koselig -

Da er jeg ganske reise klar. Kofferten er nesten ferdig pakket og passet, biletter og diverse ligger fremme. Magna og jeg tar toget inn om et par timer og hper det ikke blir s lenge venting p Gardemoen. Vi er heldigvis ikke fremme s veldig sent og jeg gleder meg snn til komme frem.

Ikke heelt ferdig med pakke, men det kommer seg. Fr alltid gjort mest rett fr jeg skal reise. Da m jeg jo gjre det og det er ofte da jeg er mest effektiv!

Heldigvis reiser jeg med en liten hndbaggasje, men har faktisk en del ting oppi den. Alltid greit med litt lesestoff p turen. Denne gangen blir det USA boka mi som lesestoff og s blir det kanskje en filme eller to :-)

Vi skrives i New York

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Mai 2016 April 2016 Mars 2016 Januar 2016 November 2015 Oktober 2015 September 2015 August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015 Mars 2015 Februar 2015 Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013

Blogg Hverdag Matglede New York Reise

Sk i bloggen

Linker

blogg.no F din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.