Det å være student syns jeg er helt fantastisk, man møter mange herlige folk, studerer (forhåpentligvis) noe man liker, det finnes mange ting man kan involvere seg i og man kan egentlig gjøre akkurat det man vil, ihvertfall så langt lånet og stipendet rekker :-)

Etter å ha vært hjemme i nesten 1 uke skal det bli godt å komme igang med rutiner igjen her i Oslo når jeg bare får pakket ut av kofferten. Nå om dagen går mye av tiden min til skole og studieoppgaver som må bli godkjent før jeg kan bli tatt opp til eksamen. Har jo også anatomieksamen i slutten av desember og den på det pugges til! Men heldigvis er det fortsatt lenge til, og det er masse som skal skje før det.

Det blir litt uregelmessig blogging her, men sånn er det bare :-) I helgen har jeg kost meg hjemme hos mamma og pappa og reiser tilbake allerede på torsdag. Veldig greit at jeg bor så nærme og at jeg også kan ta på meg noen ekstra vakter på jobb når jeg er hjemme. Så til helgen blir det en del jobbing, men også litt kos med familien. Høsten har kommet på ordentlig, ihvertfall her i Oslo, og det er så mange fine farger, selv om været kan være litt kaldt og surt. Var ute å løp i skogen, og plutselig kom jeg til dette stedet, syns bare det var så fint og idyllisk.

På høsten syns jeg te alltid smaker spesielt godt og jeg har blitt veldig glad i Lemon, ginger & Manuka Honey fra Pukka og Peach & Passion fra Twining. Begge disse smaker helt fantastisk og det er veldig godt å ha en kopp te når man sitter å leser til anatomi eksamen. Forrige gang jeg var i butikken så jeg at de allerede hadde startet å selge julebrus. Jeg klarte ikke å holde meg og kjøpte med en flaske hjem som vi koste oss med på lørdag. Julemarsipan og julegodt hadde de også startet å selge, men det får jeg klare å holde meg uten ihvertfall til begynnelsen av desember.

Turen til Riga gikk alt for fort og er allerede tilbake i Oslo etter fire flotte dager i Riga. Vi bodde på Islande Hotel, som ligger bare 1 km fra gamlebyen. Et flott hotell, med fine rom, god frokost og veldig sentralt. Jeg syns gamlebyen er veldig fin, mange sjarmerende byggninger, fine cafe'er og små butikker. Mot flyplassen ligger også en veldig stort kjøpesenter, Spice, hvor vi dro på Kolonna Spa. Et utrolig flott spa hvor man kan få mange forskjellige behandlinger til en rimilig pris (ihvertfall mye billigere enn her i Norge). Kolonna spa kan man også finne i gamlebyen, på et kjøpesenter der, og det så ut til at det var mye større, så hvis jeg reiser til Riga en gang til, kommer jeg nok til å reise på det.

Desverre var vi ikke så heldige med været, det var litt regnvær og for det meste overskyet, men heldigvis var det ikke så kaldt, så vi gikk litt rundt i byen. Glemte helt å ta bilder etter den første dagen, så her er noen bilder av gamlebyen i Riga. Anbefaler virkerlig å reise til Riga hvis man har lyst på en liten get-away fra Norge som man ikke har lyst til at skal bli så alt for dyr :-)

Disse to dagene har gått så fort og vi reiser allerede hjem imorgen. På lørdag endte vi opp på en veldig koselig resturant i gamlebyen - Queens. Utrolig koselig å gå ut å spise og maten der var helt fantastisk. Igår ble store deler av dagen tilbringt på Spice shoppingsenter. Det ligget ikke langt fra gammlebyen og har mange forskjellig butikker i alle prisklasser. Veldig gøy å kjøpe seg noe nytt etter så mange uker med shoppingstopp!

Idag startet dagen med en fantastidk hotellfrokost. Vi ble sittende en god stund og om ikke lenge skal vi ta en taxi til Kolonna Spa. Der har vi blandt annet bestilt masasje, div. ansiktsbehandlinger og manicure. Gleder meg :-)

Da har jeg kommet frem til Riga. Turen startet ikke helt som planlagt - Magna rakk desverre ikke flyet vi skulle ta, så hun måtte ta et senere fly. Flyet mitt gikk utrolig tidlig i morges - 6:30. Hver gang jeg bestiller et veldig tidlig eller veldig sent fly sier jeg til meg selv at neste gang skal jeg bestille et fly som går på et mer gunstig tidspunkt, men jeg lærer aldri. Siden biletten er så billig frister det heller å bruke litt ekstra penger på shopping enn på en flybilett som går midt på dagen. Men nå er jeg ihvertfall fremme og selv om det ikke ble stort mer enn en times søvn i natt er jeg på ferie og den skal nytes. Tiden her i Riga skal brukes på spa, litt shopping og sightseeing. Skal også feire at første eksamen er unnagjort og bestått!!

Noen ganger er det godt å gjøre litt ekstra ut av lunsjen, varme rundstykker, yoghurtnøtter og litt kaffe macchiato. Siden både Hilde og jeg hadde lesedag bestemte vi oss for å dra til hennes lelighet og spise en bedre lunsj. Det var helt fantastisk å sitte inne i varmen, mens regnet falt ned ute. Vi ble sittende en god time og etter det var det tilbake til lesesalen. På fredag har jeg min første eksamen, så de neste dagene kommer jeg nok mest til å lese og øve meg. Wish me luck! Nå er det heller ikke manger dager igjen før jeg reiser til Riga og jeg gleder meg sånn!

På fredag bestilte Magna og jeg oss en tur til Riga og vi drar allerede lørdag morgen. Det begynner å bli en stund siden jeg var ute å reise sist og jeg gleder meg sånn til en liten getaway fra studielivet og Oslo (selv om jeg trives så godt :-)). Vi blir borte i noen dager og har booket oss inn på et spahotel veldig sentralt i Riga og vi skal slappe av med spabehandlinger, litt sightseeing, shopping og på fine restauranter.

Bilder fra Pinterest

Denne uken har jeg bare en forelesing, men på fredag har jeg min første eksamen, så de neste dagene skal jeg bruke på lesesalen :-)

Igår kveld ble det pizza og spillkveld hos meg. Utrolig koselig å ha beøsk av disse og tror alle lærte litt forskjellig når vi spilte passport. Passport er jo ett av mine favorittspill og syns det er så dumt at det ikke selges i butikkene lengre, så for tiden låner jeg mamma og pappa sitt. Ingen av de andre hadde spilt det før, men tror alle syns det var veldig kjekt. Passport er et geografispill, hvor man lærer masse om alle landene i verden og her må man kunne mer enn bare flagget og hovedstaden. Veldig gøy og ikke minst lærerikt!

Når jeg var hjemme forrige helg ryddet jeg litt i diverse esker og i en av eskene fant jeg spillet gongi. Dette er et koreansk spill som jeg spilte masse på ungdomskolen og etter passport viste jeg det frem til de andre og spesielt Miriam syns det var så gøy at hun fikk med seg noen brikker hjem så hun kunne øve hjemme :-) Jeg tror vi endte opp med å spille det i en time og håper de har lyst til å spille det igjen!

Jeg syns ukene går så fort og plutselig var det helg igjen. Etter skolen dro jeg opp til Marte hvor vi lagde pizza og sjokolade kake med blomkål! Hovedingrediensen var altså blomkål og jeg var veldig spent på kaken når vi tok den ut av ovnen. For å være helt ærlig smakte faktisk ikke kaken så veldig mye.... Selv om konsistensen var veldig god var det ikke så masse smak på den. Men den ble bedre når vi hadde litt peanutsmør på toppen!

Noe av det morsomme med å bo i Oslo er at det meste skjer her: konserter, innspillinger til film og tv-programmer og at på vei til skolen ser man mye forskjellig. På torsdag var det mange som gikk i uniform for å markere åpningen til stortinget.

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.