N er jeg tilbake i Oslo og har allerede startet p studiet igjen. Jeg har hatt en helt fantastisk ferie, men det var ogs godt komme tilbake til Oslo og ny leilighet. Jeg starter p mitt 2. r p sykepleien og i r har jeg mye praksis noe som jeg syns er veldig spennende. Da fr man virkelig et innblikk i hvordan det er noe som er helt annerledes enn lese om det i pensumbkene. De siste dagene har mye av tiden gtt til innrede rommet mitt, men jeg mangeler fortsatt et par ting som jeg gleder meg til kommer p plass. Jeg har blandt annet bestilt et bord p IKEA som jeg hper at kommer snart.

Siden jeg har flyttet mer sentralt har jeg ogs meldt meg in i SiO. I fjor ble det litt for lang reisevei syns jeg, men i r er jeg klar for flere treninger der. Jeg dro ned i dag og fikk meldt meg inn og trent litt og liker at det ikke er s alt for langt g. P sykkel tar det sikkert bare et par minutter. Men n er planen f unnagjort litt lesing fr jeg skal i forelesing i kveld og s p konsert etter! :-)

Roma er helt fantastisk! Vi fly direkte fra Santorini til Roma og flyturen gikk veldig greit og vi kom oss fort inn til Roma. Den frste dagen dro vi til Villa Borghese museum som tydeligvis inneholder verdens strste private samling av bilder og kunst. Her var vi en times tid fr vi gikk mot Trevi fontenen, som desverre er under konstruksjon. Vi fant en restaurant like i nrheten og satt oss ned for spise pizza.

Pizzaen var selvflgelig utrolig god! Etter middagen vandret vi bare litt i gatene, orienterte oss litt fr vi dro tilbake til hostellet. I gr dro vi til Vatican staten og i dag str Colloseumet for tur :)

Santorini er en helt fantastisk y. Vi tok bten fra Athen tidlig og turen over tok 7 timer. Det finnes raskere bter, men de var ogs dyrere og vi fant ut at det gikk helt fint bruke 7 timer p bten til over halv pris. Vi sov for det meste p bten og fikk s vidt se noen andre yer p turen. P bryggen tok vi en taxi til stedet vi bor p og det var utrolig bratt oppover. Store busser mtte p hverandre og da var jeg ekstra glad for at jeg satt i en liten bil og ikke en stor buss. Vi bor p et veldig fint hostell en kort gtur fra Fira, som ligger litt sr p ya. Frste dagen tok vi turen opp til Oia for spise middag og se p solnedgangen, som skal vre en av de fineste solnedgangen i verden... Etter at solen hadde gtt ned ble det helt kaos da mange skulle ta bussen srover p ya. Dagene her p Santorini har for det meste gtt til soling og bading p stranden. Jeg har ogs prvd kjre en ATV, noe som var utrolig gy og bilder fra det kommer senere :)

Siste dag i Athen tok vi en dagstur til Cape Sounion som ligger to timer unna Athen. Cape Sounion er et tempel som ble byggd for Poseidon, som er havets Gud, og ble bygget for at de som reiste mot Athen skulle vre trygge. Det var en liten landsby nedenfor tempelet og turen er vel verdt de fire timene i buss. Etter ha gtt en liten tur rundt i omrdet og sett p tempelet satt vi oss ned p en restaurant og spiste lunsj. Etter at vi kom tilbake til Athen gikk vi fikk shoppet litt. Det ble blandt annet en liten tur innom Sephora hvor vi hadde det skikkelig gy med prve hr. Haha, fant ut at pannelugg er noe jeg overhodet ikke kler, men det var fortsatt gy prve.

Det ble en litt spontan dagstur til Agina siste dagen i Athen. Vi mtte ned til brygga for hente btbillettene vre til Santorini og spurte om de hadde noen billetter igjen til en y ikke s langt unna Athen. De hadde en bt som skulle dra om 15 minutter til Agina s etter ha betalt lp vi til bten og var p vei til en y vi ikke viste noen ting om, annet enn at de hadde strender. Da vi kom oss til ya dro vi for spise lunch p en restaurant som l rett ved havet. Utrolig flott. Det var en strand like ved bryggen, men den s ikke s veldig fin ut s vi fant ut at vi like godt kunne dra til en annen en. Etter ha sett p et kart fant vi ut at det l en annen strand ikke s langt unna, trodde vi. VI bestemte oss for starte g, det kunne jo ikke vre s lant.... Men vi unervurderte lengden, etter ha gtt i 30 minutter i 35 grader var vi bde slitne og trtte og vi s ingen strand. Vi fant en benk i skyggen og satt oss ned der og bestemte oss fr g rundt neste hjrnet for se om stranden l der. Det gjorde den selvflgelig ikke og vi mtte faktisk bare snu g tilbake. Vi prvde f en taxi, men ingen stoppet fr vi var nesten tilbake til der vi startet. Da ble det taxi til stranden som var mye lengre unna enn det vi trodde og der ble det mye sol og bading fr vi tok fergen tilbake til Athen p kvelden.

Lenge leve spontane turer!

- solnedgang fra bryggen -

Hei, disse dagene i Athen har gtt s utrolig fort, hvor har tiden blitt av? Men jeg har ftt oppleve s utrolig mye nytt, sett nye steder og spist flere greske salater. Vi var s Acropolis for noen dager siden og det var utrolig flott. Du ser Acropolis fra hele byen og selv om mye er restorert og mange av de originale statuene str p museumet var det utrolig spesielt dra opp se p noe som har eksistert i flere tusen r. Vi dro senere p museumet hvor jeg fikk vite litt mer av historien bak Acropolis, men ogs Athen. I dag har vi vrt p en y litt utenfor Athen, solt oss litt og gtt en laang tur :-)

Heisann! Endelig har ferien min startet og jeg er i Hellas. Jeg hadde booket et fly med avgang 6:30, og dermed ble jeg sittende p Gardemoen fra klokken 11 kvelden fr. Denne gangen gikk det veldig greit. Det hender jeg blir litt irritert p meg selv nr jeg m st opp veldig tidlig, eller ikke for sovet, p grunn av en tidlig flyavgang. Men denne gangen gikk det s utrolig greit :-) Det var ogs flere stykker som satt der og jeg s p film hele tiden.

Mitt flyet landet noen timer tidligere enn Sarah s vi hadde bestemt oss for mte p hostellet. ta metroen inn til Athen var veldig greit, men jeg klarte g av p et stopp for tidlig, s det ble en 25 minutters gtur fra metro stasjonen til hostellet i 30 grader.

Det var s koselig mte sarah igjen. Vi s det Roman Agora, gikk igjennom den historiske bydelen, syngtama square, hadrins library, spiste greek salat og hadde en kjempe fin frste dag p tur.

I gr gikk turen til Acropolis og et stort museum og idag skal vi til Cape Sounion :-)

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015 Mars 2015 Februar 2015 Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013

Blogg Hverdag Matglede New York Reise

Sk i bloggen

Linker

blogg.no F din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.