I sommer har Marte og jeg trent sammen et par ganger i uken. Da har det vært styrke som har stått på programmet. Det er så mye mer motiverende å trene sammen med ei venninne istedenfor alene. Da gir man litt mer, treningen blir litt hardere og det blir mye mer gøy. Vi har for det meste trent inne, men på fredag var det så fint vær så vi tok like så godt treningen ute på gresset. Det var helt blå himmel og solen strålte og vi hadde en kjempe bra økt. Både armer og bein fikk trent seg og like etter at vi var ferdig kom skyene. Jeg håper dette er noe vi fortsetter med!

I går var jeg på rekelag hos mormor og morfar. Det var utrolig godt og det ble etterfulgt av en runde med boccia og kubb. For noen uker siden bestillte jeg meg en selfie-stang og den fikk jeg tidligere i uken så den var også med. Bilder kommer senere :-)

På mandag dro Magna og jeg inn til Oslo for å møte Amanda og for å se på den nye leiligheten vår. Det var veldig gøy med en liten road trip inn til Oslo og å endelig få se leiligheten vi skal bo i. Den ligger veldig sentralt, noe som blir en stor forandring fra i fjor da jeg bodde litt utenfor byen. Jeg skal bo sammen med Magna og Amanda og vi kommer til å få det kjempe gøy sammen. Nå gleder jeg meg til å innrede nytt rom og få alle tingene på plass. Vi mangler enda et par ting til fellesen, men det tror jeg vi får ordnet før skolestart. Dette året har gått så utrolig fort og det er utrolig rart at jeg allerede skal starte på 2. året på sykepleien...

God morgen. I dag prøvde jeg noe helt nytt til frokost, nemlig cottage cheese, mager kesam, jordbær og mandler. Jeg fant en lignende oppskrift på en blogg i går, men sløyfet en del av ingrediensene da jeg ikke hadde de i hus, men bare dette ble utrolig godt. Siden jeg ikke hadde ferske jordbær varmet jeg opp noen fryste og resultatet ble veldig bra. En enkel og god frokost som passer like god til travle dager som til dager hvor man har bedre tid til frokosten.

I dag til frokosten ble jeg sittende å bla i Reiselyst og her var det masse inspirasjon å finne til nye reisemål, både i Norge og resten av verden. Veldig gøy å se igjennom og nå gleder jeg meg bare enda mer til ferien min i august. Det skal bli så godt med sol og varme.

Heisann! I går hadde jeg en så fin dag sammen med Marte. Vi startet dagen med å trene ute i solen og vi hadde beregnet det skikkelig godt fordi nesten rett etter at vi var ferdig med å trene startet det å pøs regne. Heldigvis tittet solen frem igjen etterhvert og vi fikk satt oss ut igjen og solt oss litt. På kvelden ble jeg invitert hjem til Marte på grilling, i regnet vel å merke, men det er vel bare sånn norsk sommer er.  Å grille syns jeg er utrolig koselig og håper det blir flere anledninger til å gjøre det før sommeren er over.

I love the Norwegian summer; it's the best day of the year -

Jeg fant dette sitatet på instagram i helgen og det er bare så sant :-)

Defy grey skies with a cheerful medley of mandarin, lemon and rose petals. it's a burst of sunshine in a cup -

Heisann! Jeg fant denne te'en i skapet i morges og den kunne jo ikke ha passet bedre. Norsk sommer betyr desverre ikke sol og 25 grader, men heller 13 grader med skyer og regn. Litt trist, men heldigvis har jeg en ferie å se fram til i begynnelsen av August med mye sol og varme. Nå er det bare litt over tre uker til jeg møter Sarah i Hellas og jeg gleder meg kjempe mye. Det er over et år siden jeg sist så henne så jeg ser så fram til dette årets tur. Men i mellomtiden blir det en del jobbing, en tur inn til Oslo får å se på den nye leiligheten, en IKEA tur og kanskje til og med en liten harry-tur til Sverige til og med :-)

De siste to dagene har Marte vært hos meg og vi har hatt det så gøy, med film, matlaging og trening. Vi så den nye Nicholas Sparks filmen, The Longest Ride og selv om alle filmene er veldig like syns jeg denne var kjempe bra. Boken er også verdt å lese. I fjor sommer spiste jeg mye bananpannekaker, men når vi lagde det nå var det kjempe lenge siden sist og jeg hadde helt glemt hvor utrolig godt det er. Det passer jo så godt både til frokost, lunsj og kvelds og det er alltid gøy med forandringer når en vanlig frokost for meg består knekkebrød med skinke. Ikke så veldig spenende akkuratt..

Til høsten flytter jeg til ny leilighet og da er det jo alltid gøy med litt nytt. Jeg har vært mye på pinterest og jeg har utrolig lyst på et sånt bord/hylle med kaffemaskin, kaffe og kopper. Det er så mye inspirasjon å finne på pinterest og dette likte jeg utrolig godt. Gleder meg til å sette et sånt et sammen til høsten. Mitt eget litt cafe hjørnet på rommet ;)

Nå er jeg tilbake etter en kjempe fin tur med Mamma. Vi besøkte fire land, Finland, Estland, Latvia og Lithauen på 7 dager. Det ble en hektisk uke, men vi syns vi fikk passe med tid i hver by og vi har fått sett mye. Turen startet i Helsinki, hvor vi blandt annet tok turen til Esplanadi Park, Uspenskin Katedral og Senate Square (bilde over). Helsinki er ikke en veldig stor by og vi syns vi fikk gjort masse på en dag. Dagen etter gikk turen til Tallinn og vi tok båten over med Linda Line. Turen over tar bare 1 1/2 time.

Utsikt utover Helsinki fra båten til Tallinn.

Vi kom til Tallinn på ettermiddagen og etter at vi hadde lagt fra oss sekken på hotellet gikk vi litt rundt i gamlebyen. Gamlebyen i Tallinn er ikke veldig stor, men har flere kirker, suvenir butikker, restauranter og hoteller. Vi hadde valgt ut noen kirker og steder vi ville besøke og på dagen vandret vi rundt i gamlebyen. Som sagt var den ikke stor og på en dag klarer man fint å få en god oversikt over gamlebyen i Tallinn.

Jeg hadde lest på forhånd om en kjempe god sjokolade cafe så denne måtte selvfølgelig prøves og vi syns begge det var utrolig godt. De hadde mye å velge i, både kaker, sjokolade, kaffe og te så her må man innom når man er i Tallinn. Stedet het "Chocolatier cafe".

Fra Tallinn gikk turen videre til Riga med buss. VI dro med et bussselskap som heter LuxExpress og var veldig fornøyde. Her var det tv-skjermer, god plass til beina og gratis kaffe og te. Turen tok fire timer, men det gikk veldig fort. Siden jeg har vært i Riga to ganger før hadde vi bare en natt i denne byen, men det var egentlig helt greit. Vi gikk litt rundt i gamlebyen og handlet litt før vi dro til Vilnius dagen etterpå.

Vilnius ble både Mamma og jeg enig om at var den byen vi likte best. Her var gamlebyen blandet med nyere byggninger, det var mer å finne på og besøke og byen var generell billigere. Vi fikk også tid til å dra på spa her noe som var veldig bra og det ble både massage og pedicure. Vi tok også turen opp til Gediminas towers hvor vi fikk en kjempe fin utsikt over byen. For å komme deg opp dit tar du noe som ligner på en mini fløyen. Veldig gøy.

Jeg har hatt det kjempe fint på tur og har funnet ut hvor utrolig praktisk det er å reise med sekk når man skal besøke mange andre steder. Nå må jeg kanskje invistere i en god sekk før neste tur i august.. Jeg hadde også lånt en selfie-stang av David og den ble mye brukt. Utrolig gøy og jeg så flere som hadde det på tur så da var det ikke så pinlig å ta den opp :)

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.