God morgen! Nå sitter jeg på bussen fra Tallinn til Riga - hurra for gratis wifi. I går hadde jeg en veldig fin dag i Tallinn. Vi gikk rundt i gamlebyen, så på rådhusplassen, katedraler og selvfølgelig noen små butikker som lå langs gatene. På formiddagen dro vi innom en fantastisk liten kafe som jeg hadde lest om tidligere. Den ligger bortgjemt i en liten sidegate men med fantastisk kaffe og sjokolade. Jeg har tatt mange bilder, men de er tatt med kameraet, men jeg gleder meg til å vise de når jeg kommer hjem.

Heisann! Etter noen få dager i Helsinki gikk turen videre til Estland, nærmere bestemt Tallinn idag. Vi tok båten over og det gikk veldig fint. På vei til hotellet var jeg igjen utrolig fornøyd med at jeg har sekk og ikke koffert. Hotellet vårt ligger et stykke inn i gamlebyen og i alle gatene er det brostein. Veldig glad for ar jeg fikk låne Isak sin sekk, istedenfor å bære min store lilla koffert rundt i byen.

I kveld har vi gått litt rundt i gamlebyen, men jeg gleder meg til å utforske mer imorgen.

God morgen! I går var det avreise og Mamma og jeg satt oss på flyet til Helsinki. Etter en kort flytur kom vi oss fram og for første gang i mitt liv reiser jeg med sekk istedenfor koffert. Siden vi skal besøke så mange plasser fant vi ut at det var lettere enn å dra en koffert etter oss. Idag er det mye som står på planen, blandt annet Temppeliaukio church, Esplanade Park og Senate Square. Det så litt mørkt ut imorges når det regnet, men det ser heldigvis bedre ut nå ;) jeg pakket også med meg selfiestangen til David og jeg håper jeg tørr å dra den fram i løpet av dagen.

God morgen! I går ble det feiring av David og som bursdagsbarnet hadde valgt ble det sushi til middag. Utrolig godt og feiringen fortsetter på lørdag med venner og storfamilien. Det ble en veldig koselig dag og jeg håper bursdagsbarnet koste seg. Idag blir det tur planlegging på meg da det bare er tre dager til Mamma og jeg reiser på ferie. Vi er enda ikke ferdig med å planlegge og siden vi ikke skal være så lenge på hvert sted er det greit å ha planen klar for hva vi har lyst til å se før vi reiser. Dessverre er det meldt skikkelig dårlig vær med regn så jeg håper virkelig det forandrer seg. Det er jo ikke det samme å være på tur når det regner og mange av stedene vi har planlagt å se er utendørs. Så regnjakke og paraply må jeg huske å pakke i sekken.

Idag fyller min kjære bror år og feiringen startet allerede klokken 6:15 da resten av familien kom inn på rommet med gaver, frokost og sang. Det ble jo en tidlig start, men det er jo viktig å få mest mulig ut av dagen ;) Ikveld blir det sushi og jordbær som bursdagsbarnet har valgt.

Gratulerer så masse med dagen, David!

Heisann! Nå er eksamen over og nå er det sommerferie! Vel, ikke egentlig da jeg har en forelesing på fredag, men eksamen er unnagjort og det følels helt herlig. Det ble mange uker med mye lesing, pendling fram og tilbake til Oslo og lite annet. I sommer skal jeg finne på mye gøy og jeg reiser allerede på ferie på søndag. Det blir en jentetur med Mamma og jeg gleder meg sånn, tror det blir kjempe koselig og ikke minst å utforske nye land.

Etter mange timer med lesing og pugging var det faktisk utrolig herlig med en løpetur. Vet ikke om det var på grunn av trening eller om det var fordi jeg fikk en times pause fra lesingen, men energien og motivasjonen kom alltid tilbake etter trening.

Etter eksamen dro jeg en tur til Marte. Vi var begge ferdig med eksamen så på mandagskvelden feiret vi med brownies. Siden det ble så fint vær på tirsdag satt vi oss ut i solen for å friske opp på spansken vår, haha :-)

Videre skal pensumbøker byttes ut med skjønnliteratur og jeg gleder meg til å starte på en ny bok av Jojo Moyes. Har også hørt at det kommer en bok nummer 2 av "Me before you" kommer til høsten og det gleder jeg meg sånn til :-) Og de skal til og med lage en film av boken - gleder meg! I sommer håper jeg det blir flere oppdateringer fra denne fronten enn det har vært i vår.

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.