Etter jobb idag tok jeg turen bort til Marte. Er så koselig å ha hun er på Hamar hele sommeren og vi kommer til å finne på masse koselige sammen denne sommeren. Vi lagde kyllingsalat og satt ute og nøt solen mens vi spiste og regnet kom heldigvis ikke før vi var ferdig med å spise. Senere på kvelden ble det popcorn og fotballkamp :-)

Forrigegang vi var sammen lagde vi muffins av søtpotet. En morsom vri og ikke minst et veldig sunt alternativ og det er jo alltid gøy å prøve ut noe nytt!

- Marte og meg -

Etter en fantastisk uke i Spania har jeg kommet hjem igjen til litt kaldere dager. Her om dagen var jeg og besøkte Marte som alltid er så koselig og siden det har familien kommet hjem og vi har feiret bursdag, vasket bil, trent og spist masse god mat.

Første måltid med familien igjen ble pølsemiddag, noe som alltid er godt etter lang tid uten.

Idag feiret vi bursdagen til Mamma, Onkel og David med marsipankake og jordbær.

- Mamma og meg -

- Jeg lagde også disse som er sjokolade cups med sjokolademousse, noe som er enkelt og godt :-)

Jeg koser meg her i Spania. Jeg later meg på stranden på dagen og prøver å få litt brunfarge og på kvelden har vi gått ut og spist på fine restauranter i området. Dagene går fort, men heldigvis har vi fortsatt mange dager igjen :-)

Etter to dager i Norge bestilte Magna og jeg oss en ny tur, denne gangen litt kortere, men varme og sol blir det. Om ikke mange dager reiser vi til Spania og blir der litt over en uke. Gleder meg kjempe masse til en uke med sol, strand og spise på restauranter. Det begynner å bli en stund siden jeg var i Spania og gleder meg også til å friske opp spansken litt. Kjenner selv at jeg har glemt masse, men håper ihvertfall noe av det kommer tilbake i løpet av turen.

Igår og dagen før ble det masse baking her på Hamar. Magna og jeg fylte opp fryseren med masse godt, blandt annet boller med sjokolade i, pizza snurrer, horn, kanelsnurrer og grove rundstykker. Etter å ha levd med et ganske dårlig kjøkken i New York var det godt å kunne være på et kjøkken hvor man finner alt man skal ha og man kan bruke en ordentlig bolle istedenfor en dyp skål som egentlig ikke er så veldig dyp. Nå er fryseren fylt med masse godt og vi koste oss skikkelig med bakingen.

Nå er det ikke lenge siden jeg kom hjem fra Osloturen min. Hadde to fantastiske dager i byen og traff mange gode venninner. Lørdag ble en veldig lang dag, først turen inn til Oslo, så spiste jeg frokost med Martha i en park ikke så langt unna Oslo S. Så koselig å se henne igjen og vi satt og spiste og snakket i flere timer. Etter det dro jeg opp til Onkel og vi dro videre til ingierstrand og grillte. Vi var ikke de eneste som hadde tatt turen bort og det var fult med folk. De har også et ganske høyt stupetårn der og mens vi var der var det en som tok mageplask fra 10 meteren. Vi satt et stykke unna, men hørte fortsatt plasket og det hørtes ikke godt ut....

- Nydelig utsikt utover Oslo -

Etter grilling med Onkel dro jeg videre til Marte. Det ble desverre ikke så mye tid med denne jenta, men heldigvis kommer hun til å være på Hamar lenge i sommer og jeg gleder meg til å se henne masse :-) Men vi nøt en smoothie ute i solen og koste oss med masse prat :-)

Kvelden ble avsluttet hos Hilde. Vi lagde taco og koste oss og senere på kvelden kom Melissa og Ingvil og lagde brownies sammen med oss :-)

Selv om det var søndag sto vi tidlig opp og dro på Intro. Hilde har sagt så mye bra om Intro og det var kjempe bra. Syns jo Hillsong i New York var kjempe bra og intro er veldig likt. Traff mange koselig mennekser og gleder meg sånn til å gå der neste år!

Osloturen ble avsluttet med et lite cafebesøk med Hilde før turen gikk tilbake til Hamar. Det ble et par dager med masse program, men koste meg kjempe masse!

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.