Heisann! Nå har jeg vært tilbake i Norge et par dager, fått pakket ut, kjørt litt og ellers egentlig bare tatt det med ro. Men imorgen reiser jeg innover mot Oslo og jeg gleder meg sånn. Har så mange som jeg skal treffe og tror det blir en fantastisk helg med mange kjente fjes. Under er noen av de siste bildene jeg tok i New York.

Magna, Elise og jeg tok flyet hjem sammen og ble igjen overrasket over hvor kort det egentlig er mellom Oslo og New York. Kommer til å reise tilbake en gang ihvertfall :)

Noe jeg har savnet mens jeg har vært borte er den fantastiske kaffemaskinen min og kaffekoppen min fra barnehagen jeg jobbet i før jeg reiste. Begge ble selvfølgelig brukt første dagen :-)

Om bare noen få timer setter jeg meg i taxien på vei mot flyplassen og Norge. Denne tiden i New York har gått så utrolig fort og jeg har fått så mange gode minner fra denne fantastiske byen. New York er noe helt spesielt, det er byen som aldri sover, folk over alt, hvor noen steder det er vanskelig å se himmelen pga. av de høye byggningen, her finner du alle slags butikker, alt fra Mulberry og Chanel til 1 dollar store. Når du er midt i Central Park er det rart at du befinner deg i en så stor by. Går du opp flotte Fifth Avenue, West Village eller SoHo er det rart at du befinner deg i samme by på disse forskjellige stedene. Manhattan er fylt av forskjellige folk fra mange steder i verden og det er alltid noe å finne på her. Jeg har blitt så glad i denne byen og jeg vet at jeg kommer til å reise tilbake ihvertfall en gang. Under er det bilderyss fra tiden min her og det ble litt mer en planlagt, men jeg syns det var så gøy å se tilbake på :-) (desverre er ikke alle bildene i rekkefølge...)

Times Square <3 Magna og jeg dro opp hit og her var det mange folk! Helt fult og selv om det var sent på kvelden skulle man ikke tro det når man er her.

Vi har bodd i Elizabeth street i SoHo og jeg har blitt spesielt glad i SoHo. Gatene er mindre, byggningene lavere, men du finner alt du trenger her nede.

Jeg har fått sett igjen fantastiske venner. Kyu og Sarah :-)

Flat Iron building

Truffet mange nye flotte mennekser er alltid gøy. Over er jeg sammen med Heidi og Maiken og under med Amanda og Vilde :-)

- World Trade Center -

- Street art -

- På besøk hos Carrie -

- Tok også turen opp til "Friends" byggningen.

Roommaten min - Marin :)

Prøver amerikansk frokost - pannekaker med sjokolade.

Den siste uke tok jeg turen ned til Miami med Sarah. En fantastiske måte å avslutte USA oppholdet på.

Vi fikk også med oss Superbowl og i begynnelsen var det veldig spennende - men så....

..... var det ikke så spennende lengre..

- konsert! -

- Amerikanere har en annen betydning for small/medium/large. Første gang på kino ble det bestilt small popcorn og brus, så senere har jeg bestilt barnemeny :)

- Mange restaurant besøk med Magna, Elise & Marin -

- Besøk fra Norge: Olina :) -

- St. Patricks day -

- Brooklyn Bridge -

- Statue of Liberty -

- Tik Tok ble et stam sted for Amanda, Vilde og jeg enten før eller etter kirka. Heldigvis kommer disse to jentene til å bo nærme meg til neste år :) -

Boston! Jeg dro opp til Boston for å besøke Sarah og syns byen var så utrolig fin :-)

- Union Square -

- Sugii og Sonya fikk jeg også sett. Jeg dro ned til Atlanta for å besøke de og vi hadde en utrolig koselig uke sammen -

- Central Park -

Så ble det tattovering :)

- Solnedgang over Hudson River -

- Fashion Show -

- Inngangen til leiligheten min -

- Nå er bagasjen pakket og for første gang i mitt liv har jeg ikke overvekt -

- Håper ikke det blir alt for lenge til jeg reiser til New York neste gang -

Da er jeg tilbake i New York og denne uka gikk så fort. Har oppleved så masse og snart er NY oppholdet mitt over. Men denne uka har virkelig vært fantastisk og jeg har så mange bilder og dele. Miami var en veldig fin by, men jeg syns Key Largo, som ligger sør i Florida var det fineste stedet vi var. Miami er en ganske stor by, og jeg er utrolig glad for at vi hadde tilgang på bil. Uten bil der så må du enten ta taxi eller bo såpass sentralt at du kan gå steder. Vi bodde på et kjempe fint sted i Coral Gables, men på dagtid fant vi som regel på noe. Vi dro ned til Key Largo, opp til Miami Beach og inn til Miami sentrum, lærte å kjøre jet-ski, snorklet, og parasailing.

Noen bilder fra det fantastiske stedet vi bodde :-)

En av dagene kjørte vi ned til Key Largo. Key Largo er en del av Florida Keys som er sør i Florida. Det er også kjent for "the diving capital of the world". Når vi kjørte ned dit hadde vi ikke planer om å snorkel, men når vi kom ned dit fikk vi så lyst. Det var ganske fint å snorkle der, men jeg syns ikke jeg så så veldig mange forskjellige fisker. Men når vi snorkelet så jeg flere Barracuda og de syns jeg var litt skummle. Likte best å vite hvor de var og på wikipedia står det at  de er "known for its large size and fearsome apperance". Den ene jeg så var kanskje en meter lang og svømte den andre rettningen når jeg fikk øye på den. Den andre vi gjorde på Key Largo var parasailing og det var så utrolig gøy. Vi var 350 meter over havet og vi fikk en kjempe bra utsikt!

Vi dro ut med båten en dag og da fikk jeg se Miami fra sjøen.

Så gikk turen til Miami Beach.

Vi ble veldig glad i bilen vi var så heldig å fikk låne. En veldig land land cruiser. Mens jeg kjørte hadde Sarah ansvaret for å lese kartet.

Hadde tenkt til å ut bildene fra Jet-ski turen også, men disse er på Sarah sin telefon. Når vi kom på flyplassen og skulle skjekke inn oppdaget Sarah at hun hadde lagt igjen passet sitt i huset vi bodde i. Hun måtte desverre reise tilbake igjen og rakk derfor ikke flyet vi skulle ta. Heldigvis fikk hun ta neste flyet og kommer til New York i løpet av kvelden. Del 2 kommer derfor imorgen :-)

Heisann! Tiden har gått så fort mens jeg har vært her og allerede imorgen er det siste dagen før jeg reiser tilbake til New York på lørdag. Idag kjørte vi ned til Key Largo som ligger sør i Florida. Det hadde vært gøy å kjørt helt ned til Key West, men det hadde blitt en ekstra 4 timer hver vei, så det får jeg heller ta en annen gang :-) men Key Largo var kjempe gøy og vi hadde en kjempe fin dag. Har mange bilder fra dagen som jeg kan legge ut når jeg er tilbake i NY. Men her er et par bilder fra de siste dagene.

Da har jeg endelig ankommet Miami og elsker det her! Vi bor i en kjempe fin villa, folk er koselige og temperaturen er fantastisk! Idag har vi vært ute på en båttur og fått sett Miami fra sjøen og så ble det litt bilkjøring rundt i Miami og til Miami beach og så ble det kubansk mat til middag. Imorgen blir vi nok liggende ved bassenget eller så tar vi turen inn til Miami beach - uansett blir det nok kjempe bra :-)

Livet er bra :-)

For en helg det har vært og den gikk så fort! På lørda feiret jeg 17.mai og vi startet dagen med en skikkelig 17.mai frokost og koste oss ute på verandaen i solen. Vi ble sittende i flere timer og skravle og spise før vi dro opp til Sjømannskirken. Der hadde de stengt av et helt kvartal og du kunne kjøpe pølser,solo og 17.mai ting. Etterpå dro Sarah og jeg til Washington Square Parko kjøpte lunsj og satt oss ned der. Det er en veldig koselig park og heldigvis ikke så langt unna der jeg bor.

Igår gikk turen til Luna Park, Coney Island, og det var så gøy. Lenge siden jeg har tatt en karusell og vi var der store deler av dagen.

Nå sitter jeg på flyplassen klar for å reise til Miami! Det er meldt nesten 30 grader alle dagene og vi har planlagt litt forskjellige turer mens vi er der. Fantastisk måte å avslutte New York oppholdet på. Når jeg kommer hjem har jeg bare tre dager igjen før jeg flyr tilbake til Norge.

Tenkt - allerede nå har jeg sommerferie! Hadde siste eksamen i morges og nå er jeg offisielt på ferie :-) Heldigvis har jeg rundt 10 dager igjen i USA før jeg reiser tilbake til Norge og der er jeg ekstra glad for nå. Hadde vært veldig kjedelig å dratt rett hjem igjen, selv om jeg gleder meg til å treffe kjent folk igjen. For å få en enda bedre start på sommerferien har jeg også endelig fått kjøpt med iPad. Har lenge hatt lyst på det og tror den kommer til å bli spesielt mye brukt på reise. Kjøpte iPad mini med retina skjerm og skjermen er så utrolig mye bedre på iPaden enn på telefonen og mac'en. Skal ha den med når jeg reiser til Miami neste uke!

Til helgen har jeg masse planer og tror det kommer til å bli en fantastisk 17. mai helg. Etter eksamen idag dro Magna og jeg og handlet inn litt forskjellig til en skikkelig 17. Mai frokost, vi blir 6 stykker og Sarah er her så gleder meg til å vise henne hvordan vi nordmenn feirer nasjonaldagen. Etter det skal vi opp til sjømannskirken hvor jeg tror det blir stor feiring. På søndag reiser Sarah og jeg til Coney Island hvis været blir fint og på mandag allerede reiser vi til Miami. Ikveld er det graduation fest på Harvard Club med skolen og jeg tror det blir en koselig avsluttning.

Siden jeg flyttet hit har det vært iskaldt, "snow-day", masse vind og nå har endelig de varmere dagene kommet. Vi nordmenn går kledd i shorts og t-shorte, mens de ekte New Yorkers går fortsatt i bukse, jakke og skjer. Ikke skjønner jeg hvordan de klarer å gå med så masse klær når det er så varmt som det er idag. Men hvis jeg har hørt rikitg så blir det enda varmere i juli og da skal jeg helt ærlig si at da er jeg glad for at jeg ikke er her. Igår tok jeg toget opp til 34th st og selv om det ikke er en veldig lang tur var det utrolig varmt og tung luft....

Selv om nesten hele helgen ble brukt til lesing til marketing prøven som jeg hadde idag dro jeg opp til Tik-Tock for å møte Vilde og Amanda i går kveld. Det har blitt vårt faste søndagssted enten før eller etter kirka og igår var kanskje siste gang vi alle var det sammen. Men heldigvis bli vi boende nærme hverandre neste år :-)

Er du i New York på et søndag anbefaler jeg deg å ta en tur innom Hilsong kirken, den ligger på 311 W 34th, på 34th og 8th Av og du kommer ikke til å angre :-)

Etter marketing eksamen idag la jeg meg ut i solen og koste meg litt i varmen. Skypet med mamma og pappa også, noe som alltid er så koselig :-) Igår skypet jeg med Hilde og jeg gleder meg sånn til å bo nærmere alle sammen neste år :-)

Nå er jeg snart halvveis igjennom eksamenstiden og bare en uke igjen før det er ferie! På fredag var det fashion eksamen og på kvelden dro jeg på kino sammen med Heidi og Maiken og det var så koselig. Vi så Neighbors og for en morsom film! Vi satt og lo nesten hele tiden og jeg er overrasket over hvor mange bra filmer som kommer ut i sommer og til høsten. Håper jeg får sett noen av de :-)

Dagen idag har for det meste bestått av lesing til eksamen på mandag - marketing. Men hadde tid til en liten lunsj pause og jeg dro opp til Upper East Side for å møte Vilde. Vi dor på favoritt restauranten hennes og den er helt fantastisk. Den heter Bocado og ligger på 87th st og Lexington og er verdt et besøk hvis du er i nabolaget. En utrolig sjarmerende restaurant med veldig god service og mat.

Igår ble det en ganske effektivdag. Det ble flere timer med studering og jeg klarte også å skvise inn et frisørbesøk. Håret ble litt lysere enn planlagt og det er lenge siden jeg har vært så lys, men nå som jeg har blitt litt vandt til det er jeg veldig fornøyd. Godt å få bort en del ettervekst og godt å være litt lys til sommeren. Idag hadde jeg muntlig eksamen som gikk kjempe bra så nå er det bare å fortsette å øve til fashion imorgen. Har tre eksamner neste uke så til helgen blir det nok mye lesing. Er ferdig med skolen om litt over en uke og tiden har gått så fort. Når skolen er ferdig blir det graduation dinner at Harvard Club, så er det 17. mai feiring før jeg reiser ned til Miami. Masse å glede seg til!

Siden første eksamen allerede er på fredag går det for det meste i lesing, lesing og enda litt til lesing. Nå er jeg så glad at jeg har flere dager her etter eksamen og da skal jeg gjøre alle de tigen jeg enda ikke har fått gjort. Har så lyst til å reise til Coney Island og se på Yankees spille baseball, men det får vente til etter eksamen. Men helsigvis blir det litt selskap i eksamenslesingen og idag blir det litt Marketing pugging med Amanda før jeg reiser til frisøren får å ta bort etterveksten.

Idag har jeg virkelig fått sett Manhattan. Magna og jeg bestemte oss tidligere i uka at vi hadde lyst til å gå igjennom hele Manhattan, fra South Ferry to 222 st og idag var den perfekte dagen å gjøre det på. Vi tenkte å ta toget ned til South Ferry for da å starte å gå oppover, men togene i helgene er ikke alltid like sammarbeidsvillige og etter mye frem og tilbake fant vi ut at det beste var å ta taxi ned dit. Når vi endelig kom ned dit var det bare å starte å gå. Vi hadde veldig lyst til å gå igjennom East Village fordi dette var et sted hvor ingen av oss hadde vært før. Å gå igjennom Central park var også kjempe fint. Når vi kom opp til 110th st som ligger rett over Central Park så vi store forskjeller fra resten av Manhattan. Det var færre folk og byggningene var ganske forskjeliig fra de lengre nede. Vi gikk igjennom blandt annet Harlem og Washington Heights før vi endelig kom opp til Inwood. Etter nesten 4 timer og 30 minutter kom vi endelig opp og gikk tilsammen 28 km. Det ble for det meste gåing, men vi endte opp med å løpe de siste 30 minuttene fordi vi ville bli ferdig så før regnet kom! Det ble en laaang tur, men det ble en fantastisk tur. Magna og jeg gikk og skravlet hele tiden og det ble en skikkelig treningsøkt. Man trenger ikke å gå i skogen for å få en ordentlig treningstur. På Manhttan får du bylivet og skogstur (igjennom Central Park) alt i samme pakke :-)

En annen fordel er at man ikke trenger å ta med seg mat, men kjøper det heller underveis :-)

Endelig ferdig! :-)

Det ble ganske mange timer i sola idag og på ettermiddagen tok jeg turen opp til Central Park sammen med Heidi, Maiken og Julia. Vi ble sittende og skravle før det startet å regne og vi dro hjem igjen. Men vi hadde to flotter timer der oppe og vi var ikke de eneste som hadde tatt turen opp. De grønne plenene var fulle av folk som spilte baseball, frisbee, fotball og diverse andre ting. Håper jeg rekker flere turer opp hit før jeg reiser hjem :-)

- Central Park Selfie -

De siste dagene har vært helt fantastisk. Sola skinner og nå håper jeg vi  får flere slike dager fremover. Igår hadde jeg siste skoledag og nå er det bare eksamen som gjenstår. Helt rart hvor fort tiden her i New York har gått og nå har jeg bare 24 dager igjen til jeg reiser tilbake til Norge. De siste dagene har gått med til litt forskjellig. Magna og jeg dro opp til Herald Square ved 34th st. og det har blitt favoritt shoppings sted. Det er ikke for mange folk som jeg syns det både er på Fifth Avenue og Broadway i SoHo og butikkene er store og de har de fleste butikkene der. Jeg fikk handlet litt, blandt annet et par sommer jakker før vi dro opp på Macy's og spiste på en restaurant på toppen der. Kjempe god italiensk mat. Vi bestemte oss etterpå for å dra å ta manicure og pedicure siden vi var like ved og det var kjempe godt å bli litt stelt med.

Slush har alltid vært en stor sommer favoritt og nå har de kommet med en på kjempe god en på dunkin donuts :-)

Sommer og solen fortsetter og idag har vi alle ligget ute på terrassen vår i flere timer og solt oss. Jeg skypet med Mamma for et par dager siden og syns jeg var ganske blek i forhold så jobber litt mer brunfargen nå. Hadde jo også vært gøy å hatt litt mer farge før jeg reiser til Miami.

I går var the Movie Time. Endelig fikk jeg sett The Divergent som jeg syns var kjempe bra. Bøkene skal leses til sommeren og ifølge Heidi er de bedre enn filmen. Heidi og Maiken ble med hjem til meg etterpå og vi satt og koste oss på terrassen etter filmen.

Gratulerer så masse med dagen, Mamma! Håper du blir feiret, koser deg og blir satt litt ekstra stas på idag. Du er en fantastisk mamma!

- Glad i deg -

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.