Idag sov vi lenge og siden det er Magna sin bursdag idag bestemte vi oss for dra ut spise. Da ble det selvsagt en American Diner. Der bestillte vi skikkelig american pancakes med sjokolade og syrup og egg og bacon. Selv om det var kjempe godt er det egentlig ikke noe jeg har lyst til spise til frokost vr dag. Litt for mye for meg p morgnen.

Jeg syns stedet var veldig typsk amerikansk og veldig sjarmerende.

- Pannekakene mine -

Det ble litt for mye for meg og klarte bare spise opp halvparten, men utrolig godt det var det! Idag har vi vrt rundt i SoHo og vi har funnet ut hvor utrolig sentralt vi bor. Har vrt innom bde Victoria's Secret og Forever 21. Skal legge ut bilder senere :-)

Siden vi ikke hadde noe mat i leiligheten frste dagen ble det frokost ute. Vi fant et sted som heter "The Butcher's Daughter", et fint og lite sted med knall god mat. Jeg bestillte Avocado Toast og den var kjempe god. De hadde ogs mye anent god som jeg m prve senere.

Vi er s heldig og bor like ved en butikk her som heter Whole Food Market. Her finner man masse sunt og godt. Selvflgelig er det litt dyrere enn andre matbutikker, men det har et utrolig bra utvalg av frukt og grnt. Dette ble dagens frokost:

- Yoghurt, br & musli -

- Sushi -

Da har jeg endelig kommet til New York og det har vrt helt fantastisk! Turen bort gikk veldig greit. Vi fly med Norwegian og ble desverre en time forsinket pga. sn, men turen bort gikk utrolig greit. Jeg var veldig fornyd med flyturen og spesielt til den prisen. Alt var litt anderledes enn andre flyselskap jeg har flydd med fr, men jeg vil si minst like bra! Vi kom fra til leiligheten veldig spent p hvordan det s ut. Stua var litt mindre enn det vi hadde trodd, men n er vi blitt ganske fornyd med strrelsen. Vi hadde ikke bestilt dyner p forhnd s frste natta ble ganske kald s det ble selvsagt en tur p IKEA dagen etterp. Vi kjpte ogs en del ting til leiligheten for gjre den koselig. Kameraet har desverre ikke blitt med ut enda, men skal prve ta det med ut senere :-)

- Idag ble det lunsj p TGIF -

- Frste kveld i leiligheten = Takeaway Sushi -

- Shopping p Fifth Avenue -

- En mini pause p Starbucks -

Da er jeg ganske reise klar. Kofferten er nesten ferdig pakket og passet, biletter og diverse ligger fremme. Magna og jeg tar toget inn om et par timer og hper det ikke blir s lenge venting p Gardemoen. Vi er heldigvis ikke fremme s veldig sent og jeg gleder meg snn til komme frem.

Ikke heelt ferdig med pakke, men det kommer seg. Fr alltid gjort mest rett fr jeg skal reise. Da m jeg jo gjre det og det er ofte da jeg er mest effektiv!

Heldigvis reiser jeg med en liten hndbaggasje, men har faktisk en del ting oppi den. Alltid greit med litt lesestoff p turen. Denne gangen blir det USA boka mi som lesestoff og s blir det kanskje en filme eller to :-)

Vi skrives i New York

Er kjempe fornyd med den nye hrfargen min og etter en del timer i frisrstolen ble det endelig fint. Er jo mer vanskelig g fra mrk til lys enn fra lys til mrk og det blir nok en god stund til jeg farger det mrkt igjen. Trives s godt med vre blondine og det kjennes s godt vre lys p hret igjen.

N er det bare en dag igjen til jeg reiser! Er ikke helt ferdig med pakke enda og har fortsatt en del smting jeg m ordne, men det meste er ihvertfall p plass. Syns det er veldig greit at vi reiser p ettermiddagen for da kan jeg pakke litt p dagen ogs. Jeg har faktisk bestillt to kolli og tror det kommer til holde i massevis. Med Norwegian har man jo bare 20 kg og det er jo ganske lite, spesielt med tanke p at kofferten min veier 5 kg. Men alltid greit med litt plass og ta kan jeg heller ha med lite i hnd-baggasjen. Mter Elise og Marin imorgen igjen og gleder meg snn til treffe de. Vi skal jo bo sammen lenge, men jeg tror det kommer til g s bra.

Bare tre dager til jeg flyyer til New York og det er helt uvirkerlig. Gleder meg masse til dra og n er jeg faktsik ferdig med all jobbingen. pakke, p den andre siden, har jeg ikke startet med enda, men det er alltid en dag i morgen :-)

Igr var siste dagen i Klukhagan. For en koselig barnehage med flotte ansatte og ste barn. Har virkelig kost meg p jobb.

Jeg tok med mini- muffins og mange ble spist opp.

FIkk ogs med koppen min hjem.

Idag har FIlip og jeg vrt ute i akebakken. Dette syns han var kjempe stas og storesster hadde det gy hun ogs. Ikveld blir det besk av Onkel og Marte kommer ogs en tur innom. Alltid koselig med besk.

Da har endelig Mamma og Filip kommet og vi har kost oss masse de siste to dagene. Det er jo ikke s veldig lenge siden jeg s de, men det er alltid koselig f besk av familien.

Igr ble det litt TV-titting p oss. Det ble et show om haier som Filip syns er gy og s ble det film og smoothie p kvelden. Da s vi p Dennis the Menace. En utrolig morsomt film for bde store og sm! Etter jobb idag har Filip og jeg vrt ute lekt i snen. Her har vi bygget borg, lpt rundt og kastet snballer/sn p hverandre. P lrdag skal vi bort i akebakken og jeg tror jeg gleder meg like mye som lillebror :-)

- Klare for leke i snen -

..... Til jeg reiser til New York! Om en uke sitter jeg p flyet til JFK og gjett om jeg gleder meg. Oss fire som skal dele leilighet reiser ned sammen og jeg gleder meg snn til se Marin og Elise igjen. Vi har faktisk litt over en uke i New York fr skolen starter og det syns jeg er ganske greit. Da har vi tid til bli kjent med byen og f alt i orden i leiligheten. Men fr skolen starter har vi faktisk allerede ftt lekser. Vi skal levere inn noe som heter "reflection paper". S n er jeg allerede tilbake p skolebenken etter veldig lenge. Kjenner det skal bli deilig komme igang, men p den andre siden har det vrt en veldig bra hst ute lekser. Fr jeg reiser har jeg ogs en del ting jeg skal f unnagjort her hjemme. Skal jobbe ut denne uka, s jeg har mandag og tirsdag til pakke og ordne alt det som ikke har blitt ordnet fr. Selv om jeg har skrevet en pakkeliste har jeg ikke startet pakke. Er veldig glad i pakke i sisteliten, men tror jeg skal prve vre ferdig til helgen.

Til jeg fr tatt noen bilder selv fr det nye seg med et bilde fra Google :-) N skal jeg ned p togstasjonen for hente Mamma og Filip. Gleder meg snn til se de to igjen!

Tenk at det allerede er siste fulle arbeidsuke fr jeg reiser til New York? Nr jeg bestemte meg for flytte til New York virket det som en evighet til og jeg trodde tiden kom til g s sakte. Men det har den ikke! Hsten gikk utrolig fort og n er det bare 8 dager til jeg reiser. Jobber faktisk ikke s veldig mye de neste dagene, men da har jeg tid til pakke og fr skolen starter m vi skrive et reflection paper. Det fr vi p onsdag og jeg har lyt til bli ferdig med det fr vi reiser. Vi har faktisk en hel uke i New York fr skolen starter s da har vi tid til bli kjent med byen og ha litt ferie fr vi setter oss p skolebenken.

- En fantastisk start p dagen - kaffe! -

Fr jobb m jeg rydde litt og f unnagjort en del smting. Imorgen kommer Mamma og Filip en tur til Norge og jeg gleder meg snn til se de. Det blir en koselig siste uke fr jeg reiser.

P mandag ringte Helen og sa at hun kom til st-landet og lurte p om jeg hadde lyst p besk. Selvflgelig! Selv om det ikke ble mye tid sammen, hadde vi det kjempe koselig. Her sto selvflgelig spill p timeplanen og det ble noen runder med Ubongo, Bonanza og memory. Det ble selvflgelig masse skravling og en veldig sen kveld.

Ordentlig middag - kylling og pita.

Helen lrte Ubongo, et utrolig morsomt, men veldig rart spill. Her gjelder det samle flest diamanter i samme farge. Hres helt rart ut, men det er et utrolig bra spill.

Jeg fant fram memory fra kjelleren og vi ble litt hektet. Dette spillet har jeg ikke spilt p lenge.

Det ble ogs en runde scrabble (eller ord-combi som det str p boksen :-). Her gikk fantasien litt vill og vi fant om ganske mange ord og prvde oss p legge ned forskjellige ord som man kanskje ikke finner i ordboken... Desverre mtte jeg opp p jobb dagen etterp klokken 7 s det ble en veldig tidlig morgen, men imorgen har jeg fri s da kan jeg slappe av. N er det bare 10 dager til jeg flytter til New York! :D

Idag fyller Kristian 18 r! Gratulerer s masse med dagen, lillebror :-)

Det snr og det snr her p Hamar. De siste dagene har det kommet s utrolig masse sn her og kom meg nesten ikke opp til dra nr jeg kom hjem. Da mtte jeg ta fram mkeren og mke trappe og foran garasjen. Kom hjem sent ikveld s fikk ikke tatt alt, men kommer meg ihvertfall fram til bilen uten mtte trkke i masse sn.

Imorgen fr jeg besk fra Bergen. Helen kommer hit og gleder meg snn til hun kommer. S henne i Desember, men det er s gy at jeg fr sett henne en gang til fr jeg drar til New York. N er det bare 13 dager igjen! :) Gleder meg snn!

Etter en dag p farten er det godt komme hjem, men trodde ikke det var s kaldt! Uff, det har kommet sn og jeg syns det egentlig var helt greit nr det ikke sndde. Men det er serlvflgelig veldig fint se byen dekket i sn. Kom faktisk hjem mye tidligere enn jeg hadde trodd og da var det selvflgelig en del ting som burde gjres som pakke ut, klesvask og litt rydding. N str middagen i ovnen, det ble veldiglettvindt i kveld:fiskegrateng. Lettere blir det nesten ikke :)

Idag har det som sagt vrt mye reise: Haugesund - Gardemoen - Gjvik - Hamar. Men snn er det noen dager. N har jeg ikke flere visdomstenner s det blir ikke flere besk til Gjvik n. Herlig flelse. Gleder meg til smertene i munnen gr bort, men det tar sikkert en uke...

Ha en fortsatt fin mandagskveld :)

Det er ikke hver mandag som er like produktiv. Idag har jeg planene klare og har allerede vrt oppe noen timer. Dro fra Haugesund tidlig etter en fantastisk helg sammen med besteforeldre og tante. Her var det familietid som sto p planen og vi koste oss i hverandres selskap. Idag skal jeg inn til Gjvik for ta ut den siste visdomstanna mi... Ikke noe glede seg til, men det skal bli godt f det oversttt. N koser jeg meg p Starbucks og venter egentlig bare p bussen. Det blir litt reising fram og tilbake idag, men nr man har med data og en god bok fles ikke reisen s lang.

Litt morgen inspirasjon fra pinterest.

Da er jeg hjemme fra en uke p ferie med familien. Vi var frst fire dager i Oman og feiret nyttr der fr vi tok bussen opp til Dubai og var der tre dager. Selv om landene har mye felles historie og ligger spass nrme hverandre var det to helt forskjellige steder. I Muscat ser man mye av det tradisjonelle. Her gr mennene i den tradisjonelle draktene, dishdasha, og damene har p seg en burqa. I lpet av dagen hrer man bnnen over hytalere i mange forskjellige deler av byen og som turist er det forventet av deg dekke til skuldrer og knr. Selv ominfrastrukturen i Muscat var veldig bra, var det ingenting i forhold til Dubai. Bare for et par r siden var Dubai en stor byggeplass for mange av byggningene har blitt byggd de siste 10 rene, inkludert verdens hyeste byggning; Burj Khalifa som er 828 meter hy.

Det beste med ferien var selvflgelig se familien igjen. Vi er jo en ganske stor familie og finner alltid p noe gy sammen :-)

Vi leide bil i Oman og det kan virkeliganbefales. Det er store avstander i Muscat, taxi er dyrt, men leie bil er billig. Vi hadde egentlig leid en 7-seter, men der ble det mye tull og tys. Endte opp med at vi fikk to personbiler og siden Mamma hadde glemt frekortet sitt hjemme ble det jeg som kjrte rundt i den ene bilen. Det var kjempe gy kjre rundt og fikk masse trening med bde felt-skifte, ikke fartsgrense og det at folk bare tenker p seg selv i trafikken!

"Stolt sjofr" :-)

Utsikten her var bare fantastisk. Hye fjell, strender, bter og masse se p.

Det ble en liten tur til stranden. Her ble det selvflgelig en liten konkurranse i ordentlig dnanes fashion. Her spiller ikke aldre noen rolle og selv minste man p 5 er med!

Det er viktig kose seg nr man er p ferie. Min flotte familie.

Vi dro ogs p en tur til et fort et par timer utenfor Muscat. Dette var tydeligvis et must hvis man var i Muscat. Jeg er ikke sikker p om jeg er helt enig i det, men det var en fin biltur ut og gy vre der, men jeg tror ikke at jeg hadde tatt turen igjen...

S var fire dager i Muscat over og vi tok bussen opp til Dubai. Den skulle ta 4-6 timer, men det ble 8 istedenfor. Turen gikk egentlig ganske fort, men vi var alle slitne da vi kom fram til hotellet sent p kvelden.

Dubai var et helt fantastisk sted. Hye byggninger overalt og ikke minst Dubai Mall - verdens strste kjpesenter.

Vi var p en liten bttur rett uten for byen og fikk sett byen p litt avstand. Her fikk vi virkelig sett hvordan byen bestr for det meste av skyskrapere.

En dag dro vi opp i Burj Khalifa. Nr vi var nesten p toppen, ble ikke de andre skyskraperne som var bten s veldig hye ut, s veldig hye lengre. En helt utrolig byggning og det tok bare 70 sekunder ta heisen fra 1. etasje til 124...

Dubai Mall var ogs helt spesielt. Med mer en 1200 butikker p fire etasjer og 12 millioner sq ft (Som er ca det samme som 50 fotball baner..) Det var kjempe stort og fltes litt som en gr tur nr man skulle fra en butikk til en annen en. Her burde man ha p seg gode sko!

M ogs legge med dette bilde som jeg fant p nettet. Helt utrolig hvor hy denne byggningen egentlig er:

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013

Blogg Hverdag Matglede New York Reise

Sk i bloggen

Linker

blogg.no F din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.