Idag sov vi lenge og siden det er Magna sin bursdag idag bestemte vi oss for å dra ut å spise. Da ble det selvsagt en American Diner. Der bestillte vi skikkelig american pancakes med sjokolade og syrup og egg og bacon. Selv om det var kjempe godt er det egentlig ikke noe jeg har lyst til å spise til frokost vær dag. Litt for mye for meg på morgnen.

Jeg syns stedet var veldig typsk amerikansk og veldig sjarmerende.

- Pannekakene mine -

Det ble litt for mye for meg og klarte bare å spise opp halvparten, men utrolig godt det var det! Idag har vi vært rundt i SoHo og vi har funnet ut hvor utrolig sentralt vi bor. Har vært innom både Victoria's Secret og Forever 21. Skal legge ut bilder senere :-)

Siden vi ikke hadde noe mat i leiligheten første dagen ble det frokost ute. Vi fant et sted som heter "The Butcher's Daughter", et fint og lite sted med knall god mat. Jeg bestillte Avocado Toast og den var kjempe god. De hadde også mye anent god som jeg må prøve senere.

Vi er så heldig og bor like ved en butikk her som heter Whole Food Market. Her finner man masse sunt og godt. Selvfølgelig er det litt dyrere enn andre matbutikker, men det har et utrolig bra utvalg av frukt og grønt. Dette ble dagens frokost:

- Yoghurt, bær & musli -

- Sushi -

Da har jeg endelig kommet til New York og det har vært helt fantastisk! Turen bort gikk veldig greit. Vi fløy med Norwegian og ble desverre en time forsinket pga. snø, men turen bort gikk utrolig greit. Jeg var veldig fornøyd med flyturen og spesielt til den prisen. Alt var litt anderledes enn andre flyselskap jeg har flydd med før, men jeg vil si minst like bra! Vi kom fra til leiligheten veldig spent på hvordan det så ut. Stua var litt mindre enn det vi hadde trodd, men nå er vi blitt ganske fornøyd med størrelsen. Vi hadde ikke bestilt dyner på forhånd så første natta ble ganske kald så det ble selvsagt en tur på IKEA dagen etterpå. Vi kjøpte også en del ting til leiligheten for å gjøre den koselig. Kameraet har desverre ikke blitt med ut enda, men skal prøve å ta det med ut senere :-)

- Idag ble det lunsj på TGIF -

- Første kveld i leiligheten = Takeaway Sushi -

- Shopping på Fifth Avenue -

- En mini pause på Starbucks -

Da er jeg ganske reise klar. Kofferten er nesten ferdig pakket og passet, biletter og diverse ligger fremme. Magna og jeg tar toget inn om et par timer og håper det ikke blir så lenge venting på Gardemoen. Vi er heldigvis ikke fremme så veldig sent og jeg gleder meg sånn til å komme frem.

Ikke heelt ferdig med å pakke, men det kommer seg. Får alltid gjort mest rett før jeg skal reise. Da må jeg jo gjøre det og det er ofte da jeg er mest effektiv!

Heldigvis reiser jeg med en liten håndbaggasje, men har faktisk en del ting oppi den. Alltid greit med litt lesestoff på turen. Denne gangen blir det USA boka mi som lesestoff og så blir det kanskje en filme eller to :-)

Vi skrives i New York

Er kjempe fornøyd med den nye hårfargen min og etter en del timer i frisørstolen ble det endelig fint. Er jo mer vanskelig å gå fra mørk til lys enn fra lys til mørk og det blir nok en god stund til jeg farger det mørkt igjen. Trives så godt med å være blondine og det kjennes så godt å være lys på håret igjen.

Nå er det bare en dag igjen til jeg reiser! Er ikke helt ferdig med å pakke enda og har fortsatt en del småting jeg må ordne, men det meste er ihvertfall på plass. Syns det er veldig greit at vi reiser på ettermiddagen for da kan jeg pakke litt på dagen også. Jeg har faktisk bestillt to kolli og tror det kommer til å holde i massevis. Med Norwegian har man jo bare 20 kg og det er jo ganske lite, spesielt med tanke på at kofferten min veier 5 kg. Men alltid greit med litt plass og ta kan jeg heller ha med lite i hånd-baggasjen. Møter Elise og Marin imorgen igjen og gleder meg sånn til å treffe de. Vi skal jo bo sammen lenge, men jeg tror det kommer til å gå så bra.

Bare tre dager til jeg flyyer til New York og det er helt uvirkerlig. Gleder meg masse til å dra og nå er jeg faktsik ferdig med all jobbingen. Å pakke, på den andre siden, har jeg ikke startet med enda, men det er alltid en dag i morgen :-)

Igår var siste dagen i Klukhagan. For en koselig barnehage med flotte ansatte og søte barn. Har virkelig kost meg på jobb.

Jeg tok med mini- muffins og mange ble spist opp.

FIkk også med koppen min hjem.

Idag har FIlip og jeg vært ute i akebakken. Dette syns han var kjempe stas og storesøster hadde det gøy hun også. Ikveld blir det beøsk av Onkel og Marte kommer også en tur innom. Alltid koselig med besøk.

Da har endelig Mamma og Filip kommet og vi har kost oss masse de siste to dagene. Det er jo ikke så veldig lenge siden jeg så de, men det er alltid koselig å få besøk av familien.

Igår ble det litt TV-titting på oss. Det ble et show om haier som Filip syns er gøy og så ble det film og smoothie på kvelden. Da så vi på Dennis the Menace. En utrolig morsomt film for både store og små! Etter jobb idag har Filip og jeg vært ute å lekt i snøen. Her har vi bygget borg, løpt rundt og kastet snøballer/snø på hverandre. På lørdag skal vi bort i akebakken og jeg tror jeg gleder meg like mye som lillebror :-)

- Klare for å leke i snøen -

..... Til jeg reiser til New York! Om en uke sitter jeg på flyet til JFK og gjett om jeg gleder meg. Oss fire som skal dele leilighet reiser ned sammen og jeg gleder meg sånn til å se Marin og Elise igjen. Vi har faktisk litt over en uke i New York før skolen starter og det syns jeg er ganske greit. Da har vi tid til å bli kjent med byen og få alt i orden i leiligheten. Men før skolen starter har vi faktisk allerede fått lekser. Vi skal levere inn noe som heter "reflection paper". Så nå er jeg allerede tilbake på skolebenken etter veldig lenge. Kjenner det skal bli deilig å komme igang, men på den andre siden har det vært en veldig bra høst ute lekser. Før jeg reiser har jeg også en del ting jeg skal få unnagjort her hjemme. Skal jobbe ut denne uka, så jeg har mandag og tirsdag til å pakke og ordne alt det som ikke har blitt ordnet før. Selv om jeg har skrevet en pakkeliste har jeg ikke startet å pakke. Er veldig glad i å pakke i sisteliten, men tror jeg skal prøve å være ferdig til helgen.

Til jeg får tatt noen bilder selv får det nøye seg med et bilde fra Google :-) Nå skal jeg ned på togstasjonen for å hente Mamma og Filip. Gleder meg sånn til å se de to igjen!

Tenk at det allerede er siste fulle arbeidsuke før jeg reiser til New York? Når jeg bestemte meg for å flytte til New York virket det som en evighet til og jeg trodde tiden kom til å gå så sakte. Men det har den ikke! Høsten gikk utrolig fort og nå er det bare 8 dager til jeg reiser. Jobber faktisk ikke så veldig mye de neste dagene, men da har jeg tid til å pakke og før skolen starter må vi skrive et reflection paper. Det får vi på onsdag og jeg har lyt til å bli ferdig med det før vi reiser. Vi har faktisk en hel uke i New York før skolen starter så da har vi tid til å bli kjent med byen og ha litt ferie før vi setter oss på skolebenken.

- En fantastisk start på dagen - kaffe! -

Før jobb må jeg rydde litt og få unnagjort en del småting. Imorgen kommer Mamma og Filip en tur til Norge og jeg gleder meg sånn til å se de. Det blir en koselig siste uke før jeg reiser.

På mandag ringte Helen og sa at hun kom til øst-landet og lurte på om jeg hadde lyst på besøk. Selvfølgelig! Selv om det ikke ble mye tid sammen, hadde vi det kjempe koselig. Her sto selvfølgelig spill på timeplanen og det ble noen runder med Ubongo, Bonanza og memory. Det ble selvfølgelig masse skravling og en veldig sen kveld.

Ordentlig middag - kylling og pita.

Helen lærte Ubongo, et utrolig morsomt, men veldig rart spill. Her gjelder det å samle flest diamanter i samme farge. Høres helt rart ut, men det er et utrolig bra spill.

Jeg fant fram memory fra kjelleren og vi ble litt hektet. Dette spillet har jeg ikke spilt på lenge.

Det ble også en runde scrabble (eller ord-combi som det står på boksen :-). Her gikk fantasien litt vill og vi fant om ganske mange ord og prøvde oss på å legge ned forskjellige ord som man kanskje ikke finner i ordboken... Desverre måtte jeg opp på jobb dagen etterpå klokken 7 så det ble en veldig tidlig morgen, men imorgen har jeg fri så da kan jeg slappe av. Nå er det bare 10 dager til jeg flytter til New York! :D

Idag fyller Kristian 18 år! Gratulerer så masse med dagen, lillebror :-)

Det snør og det snør her på Hamar. De siste dagene har det kommet så utrolig masse snø her og kom meg nesten ikke opp til døra når jeg kom hjem. Da måtte jeg ta fram måkeren og måke trappe og foran garasjen. Kom hjem sent ikveld så fikk ikke tatt alt, men kommer meg ihvertfall fram til bilen uten å måtte tråkke i masse snø.

Imorgen får jeg beøsk fra Bergen. Helen kommer hit og gleder meg sånn til hun kommer. Så henne i Desember, men det er så gøy at jeg får sett henne en gang til før jeg drar til New York. Nå er det bare 13 dager igjen! :) Gleder meg sånn!

Etter en dag på farten er det godt å komme hjem, men trodde ikke det var så kaldt! Uff, det har kommet snø og jeg syns det egentlig var helt greit når det ikke snødde. Men det er serlvfølgelig veldig fint å se byen dekket i snø. Kom faktisk hjem mye tidligere enn jeg hadde trodd og da var det selvfølgelig en del ting som burde gjøres som å pakke ut, klesvask og litt rydding. Nå står middagen i ovnen, det ble veldig lettvindt i kveld: fiskegrateng. Lettere blir det nesten ikke :)

Idag har det som sagt vært mye reise: Haugesund - Gardemoen - Gjøvik - Hamar. Men sånn er det noen dager. Nå har jeg ikke flere visdomstenner så det blir ikke flere besøk til Gjøvik nå. Herlig følelse. Gleder meg til smertene i munnen går bort, men det tar sikkert en uke...

Ha en fortsatt fin mandagskveld :)

Det er ikke hver mandag som er like produktiv. Idag har jeg planene klare og har allerede vært oppe noen timer. Dro fra Haugesund tidlig etter en fantastisk helg sammen med besteforeldre og tante. Her var det familietid som sto på planen og vi koste oss i hverandres selskap. Idag skal jeg inn til Gjøvik for å ta ut den siste visdomstanna mi... Ikke noe å glede seg til, men det skal bli godt å få det overstått. Nå koser jeg meg på Starbucks og venter egentlig bare på bussen. Det blir litt reising fram og tilbake idag, men når man har med data og en god bok føles ikke reisen så lang.

Litt morgen inspirasjon fra pinterest.

Da er jeg hjemme fra en uke på ferie med familien. Vi var først fire dager i Oman og feiret nyttår der før vi tok bussen opp til Dubai og var der tre dager. Selv om landene har mye felles historie og ligger såpass nærme hverandre var det to helt forskjellige steder. I Muscat ser man mye av det tradisjonelle. Her går mennene i den tradisjonelle draktene, dishdasha, og damene har på seg en burqa. I løpet av dagen hører man bønnen over høytalere i mange forskjellige deler av byen og som turist er det forventet av deg å dekke til skuldrer og knær. Selv om infrastrukturen i Muscat var veldig bra, var det ingenting i forhold til Dubai. Bare for et par år siden var Dubai en stor byggeplass for mange av byggningene har blitt byggd de siste 10 årene, inkludert verdens høyeste byggning; Burj Khalifa som er 828 meter høy.

Det beste med ferien var selvfølgelig å se familien igjen. Vi er jo en ganske stor familie og finner alltid på noe gøy sammen :-)

Vi leide bil i Oman og det kan virkelig anbefales. Det er store avstander i Muscat, taxi er dyrt, men å leie bil er billig. Vi hadde egentlig leid en 7-seter, men der ble det mye tull og tøys. Endte opp med at vi fikk to personbiler og siden Mamma hadde glemt førekortet sitt hjemme ble det jeg som kjørte rundt i den ene bilen. Det var kjempe gøy å kjøre rundt og fikk masse trening med både felt-skifte, ikke fartsgrense og det at folk bare tenker på seg selv i trafikken!

"Stolt sjofør" :-)

Utsikten her var bare fantastisk. Høye fjell, strender, båter og masse å se på.

Det ble en liten tur til stranden. Her ble det selvfølgelig en liten konkurranse i ordentlig Ådnanes fashion. Her spiller ikke aldre noen rolle og selv minste man på 5 er med!

Det er viktig å kose seg når man er på ferie. Min flotte familie.

Vi dro også på en tur til et fort et par timer utenfor Muscat. Dette var tydeligvis et must hvis man var i Muscat. Jeg er ikke sikker på om jeg er helt enig i det, men det var en fin biltur ut og gøy å være der, men jeg tror ikke at jeg hadde tatt turen igjen...

Så var fire dager i Muscat over og vi tok bussen opp til Dubai. Den skulle ta 4-6 timer, men det ble 8 istedenfor. Turen gikk egentlig ganske fort, men vi var alle slitne da vi kom fram til hotellet sent på kvelden.

Dubai var et helt fantastisk sted. Høye byggninger overalt og ikke minst Dubai Mall - verdens største kjøpesenter.

Vi var på en liten båttur rett uten for byen og fikk sett byen på litt avstand. Her fikk vi virkelig sett hvordan byen består for det meste av skyskrapere.

En dag dro vi opp i Burj Khalifa. Når vi var nesten på toppen, ble ikke de andre skyskraperne som var båten så veldig høye ut, så veldig høye lengre. En helt utrolig byggning og det tok bare 70 sekunder å ta heisen fra 1. etasje til 124...

Dubai Mall var også helt spesielt. Med mer en 1200 butikker på fire etasjer og 12 millioner sq ft (Som er ca det samme som 50 fotball baner..) Det var kjempe stort og føltes litt som en går tur når man skulle fra en butikk til en annen en. Her burde man ha på seg gode sko!

Må også legge med dette bilde som jeg fant på nettet. Helt utrolig hvor høy denne byggningen egentlig er:

Ditt navn her

"Image and video hosting by TinyPic"

Hei! Jeg heter Elise og studerer sykepleien i Oslo. Jeg skriver for det meste om min hverdag som student, reiser, matglede og det som faller meg inn.

Legg meg til som venn

· Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013

· Blogg · Hverdag · Matglede · New York · Reise

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.